شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 317843

یکی از راه های سالم برای کاهش وزن سریع مصرف میوه و سبزی هاست؛ مواد غذایی که غنی از ویتامین های ضروری هستند و سلامت بدن را به خطر نمی اندازند.

با خوردن این میوه ها و سبزی ها لاغر شوید

سلامت نیوز: یکی از راه های سالم برای کاهش وزن سریع مصرف میوه و سبزی هاست؛ مواد غذایی که غنی از ویتامین های ضروری هستند و سلامت بدن را به خطر نمی اندازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، در حال حاضر یکی از دغدغه های مهم و اصلی افراد چاق، کاهش وزن و رسیدن به اندامی مناسب است. در این مقاله سعی کرده ایم تا بهترین میوه ها و سبزی های موثر در کاهش وزن سریع را معرفی کنیم.

1. آناناس: این میوه سرشار از فیبرهای مناسب برای کاهش وزن است و به علت داشتن آنزیمی به نام بروملین، خاصیت ضدالتهابی دارد از اینرو آناناس علاوه بر کاهش وزن، می تواند به بهبود بیماری هایی مانند آسم، دیابت و بیماری های قلبی کمک کند.

2. موز: موز سرشار از پتاسیم، ویتامین B6، منگنز، منیزیم، ویتامین C، فولات و پروتئین است بنابراین از موز می توان به تنهایی به عنوان یک میان وعده استفاده کرد. مطالعات نشان داده اند که خوردن یک موز در روز باعث کاهش قند خون و کلسترول در افراد با کلسترول بالا می شود.

3. هندوانه: هندوانه مقدار زیادی مواد مغذی دارد که علاوه بر کاهش وزن، خوردن آن می تواند هیدراته بدن را حفظ کند و سلامت قلب را بهبود ببخشد.

4. گلابی: این میوه به علت داشتن پتاسیم، کلسترول را پایین می ‌آورد و برای سلامت قلب هم مفید است. فیبر موجود در گلابی گلابی به کنترل دستگاه گوارش کمک کرده و فرد احساس سیری طولانی مدت می کند.

5. سیب: این میوه سرشار از فیبر خوراکی، فلاونوئیدها و بتا کاروتن است که کمک می کند فرد احساس سیری کند و دچار هوس غذایی و پرخوری نشود؛ یک سیب تقریباً سه برابر یک شکلات سیرکننده است.

6. کیوی: این میوه آنزیمی به نام آتیینیدین دارد. این آنزیم به هضم پروتئین های درون بدن کمک می کند و همچنین برای بیماران مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر مفید است.

7. هلو: این میوه مقادیر فراوانی فیبر و پتاسیم دارد و سرشار از ویتامینC  است. فیبر موجود در هلو، بدن را برای طولانی مدت سیر نگه می دارد.

8. انار: انار یکی از بهترین چربی سوزهاست. مطالعات نشان داده است که انار علاوه بر کاهش اشتها و پایین آوردن کلسترول بد یا LDL، مواد سمی و مضر را دفع می کند و جریان خون را در بدن افزایش می ‌دهد.

9. نارگیل: این میوه حاوی زنجیره‌ای از تری گلیسیریدهاست که متابولیسم کبدتان را تا ۳۰ درصد افزایش و وزن بدن را کاهش می دهد.

10. پرتقال: چربی این میوه صفر است و کالری پایینی دارد بنابراین از بهترین میوه ها برای استفاده در رژیم غذایی به حساب می آید.

11. گریپ فروت: این میوه کالری کمی دارد اما سرشار از فیبر است. تحقیقات نشان داده اند که تنها با خوردن نصف گریپ فروت قبل از غذا، می ‌توان وزن را کاهش داد.

12. لیمو: لیموعلاوه بر تقویت بدن و استخوان و بهبود هضم و سم زدایی، جذب آهن را افزایش داده و سنگ کلیه را از بین می برد و ایمنی و سلامت قلب را تقویت می کند.

13. انبه: این میوه حدود ۱۳۰ کالری، ۳ گرم فیبر، ویتامین C، ویتامین A و کلسیم دارد. بنابراین گنجاندن این میوه در برنامه‌ غذایی ‌تان، شما را در مسیر لاغرتر شدن کمک می ‌کند.

14. خربزه: این میوه کم کالری اما سرشار از فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. این میوه آب زیادی دارد که می تواند در کاهش وزن اضافی موثر باشد.

15. بلوبری: بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان است و با فشار خون بالا، مقاومت در برابر انسولین، اضافه وزن و کلسترول می‌ جنگد.

16. توت فرنگی: این میوه یک چربی سوز سریع است زیرا به تولید هورمون ‌های آدیپونکتین و لپتین کمک می‌کند؛ این دو هورمون چربی ‌سوز و تقویت ‌کننده‌ متابولیسم بدن هستند.

17. زغال اخته: زغال اخته خواص چربی سوزی دارد و هضم را تحریک می کند و شامل آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، ویتامین K، فیبر، منگنز و است.

18. آووکادو: این میوه کربوهیدرات پایین و چربی بالایی دارد. آووکادو قند خون را به مرور افزایش می دهد بنابراین زمان سیری را افزایش می دهد.

19. پاپایا: این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها، پروتئین، فیبر، ویتامین A، ویتامین B9، ویتامین C و پتاسیم ، منیزیم، کلسیم، و ویتامین B1، B3، B5، E و K است و به عنوان یکی از بهترین چربی سوز ها شناخته می شود.

20. گواوا: این میوه علاوه بر مزایای باور نکردی در کاهش وزن، نقش مهمی در ایمنی بهتر و سلامت قلب، دیابت پایین ، کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود بینایی، استرس کمتر و بهبود بافت پوست دارد.

21. سیر: این ماده غذایی پرطرفدار دارای خاصیتی است که از اضافه وزن جلوگیری کرده و باعث لاغری می شود.

22.بروکلی: بروکلی کم کالری و سرشار از فیبر و مواد مغذی است و احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند.

23. کرفس: این سبزی کم کالری است؛ ساقه های کرفس سرشار از آب و فیبر است و همین فیبرها یک ماده مغذی سالم ساخته است.

24.قارچ: قارچ مغذی و در عین حال کم کالری است. هر نصف فنجان قارچ حاوی 10 کالری انرژی دارد؛ دو هفته مصرف منظم قارچ خام باعث کاهش وزن می شود.

25.کلم: کلم جزو سبزیجات بسیار مغذی محسوب است و برای افرادی که قصد لاغری دارند یک ماده غذایی فوق العاده محسوب می شود.

26.کاهو: کاهو کم کالری است و احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند زیرا سرشار از فیبر است.

27. بلال: بلال سرشار از پتاسیم و تیامین ( ویتامین ب 1)، فیبر و پروتئین است. بلال جلوی اشتهای زیاد را می گیرد و سیری طولانی مدتی ایجاد می کند.

28. فلفل تند: فلفل تند کم کالری است و متابولیسم (سوخت و ساز بدن) را تحریک می کند . فلفل به سوزاندن چربی ها کمک کرده و احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند.

29. هویج: یک ماده غذایی نشاسته ای مغذی و کم کالری و سرشار از فیبر است. هویج بدن را سیر می کند و جلوی پرخوری را می گیرد.

30.گوجه فرنگی: گوجه فرنگی به افزایش تولید آمینو اسیدی به نام کارنیتین کمک می کند. این آمینواسید در تنظیم اسید چرب و سوخت و ساز انرژی نقش مهمی دارد. همچنین گوجه فرنگی ماده ای دارد که به کاهش لیپیدها در خون و کاهش وزن کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha