زمانی که بحث نوبت دکتر و مراجعه به پزشک برای درمان باشد، اولین چیزی که به ذهن می آید پیدا کردن دکتر مورد نظر، دریافت نوبت و مراجعه به پزشک به عنوان راهکار به ذهن می آید و همه افراد این روش را انجام داده اند. کاملا مشخص است است که در این روش پزشک بیمار را معاینه می کند و راهکار های درمانی که شامل روش های مختلف دارویی، جراحی و غیره است را با توجه به تشخیص خود به بیمار ارائه می دهد.

آیا خدمات آنلاین پزشکی می تواند جایگزین مراجعه حضوری به پزشک شود؟

سلامت نیوز: زمانی که بحث نوبت دکتر و مراجعه به پزشک برای درمان باشد، اولین چیزی که به ذهن می آید پیدا کردن دکتر مورد نظر، دریافت نوبت و مراجعه به پزشک به عنوان راهکار به ذهن می آید و همه افراد این روش را انجام داده اند. کاملا مشخص است است که در این روش پزشک بیمار را معاینه می کند و راهکار های درمانی که شامل روش های مختلف دارویی، جراحی و غیره است را با توجه به تشخیص خود به بیمار ارائه می دهد.

به غیر از این روش معمول برای تشخیص بیماری، در سال های اخیر روش دیگری نیز استفاده می شود به این صورت که پزشک ها در سراسر جهان برخی از بیماران خود را از راه دور به صورت ویزیت آنلاین و یا تلفنی بررسی می کنند و تشخیص های لازم را درباره بیمار انجام می دهند.

حتی در برخی موارد با ویزیت آنلاین تشخیص کامل داده می شود و در مواردی که درمان دارویی کافی باشد پزشک نسخه دارو را نیز به صورت آنلاین تحویل بیمار می دهد و بیمار کافی است دارو ها را تهیه و طبق دستور العمل مصرف کند.

در این حالت بدون اینکه نیاز به مراجعه به مطب دکتر داشته باشید درمان خود را به صورت کامل دریافت می کنید و این نشان دهنده تاثیر گذار بودن ویزیت آنلاین برای درمان بیماری است.

و خیلی از مواقع پیش آمده که قبل از این که بخواهیم به پزشک مراجعه کنیم با سرچ در مورد بیماری خود و مراجعه به سایت هایی که وبلاگ در زمینه سلامت (https://doctoreto.com/blog/) دارند در مورد بیماری خود اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

اما ویزیت آنلاین و مشاوره آنلاین با پزشک تا چه حد می تواند برای تشخیص صحیح بیماری موثر باشد؟ آینده نوبت های پزشکی تا چه حد به سمت آنلاین شدن پیش می رود و آیا مشاوره آنلاین جایگزین ویزیت حضوری در مطب می شود؟ در ادامه مطلب به توضیح کامل درباره مزایای مشاوره و ویزیت آنلاین پزشکی و تاثیر آن می پردازیم.

خدمات آنلاین پزشکی

مشاوره و خدمات آنلاین پزشکی چه مزایایی دارد؟

پیشرفت‌های نوین بشری امکانات خارق‌العاده‌ای در اختیار ما قرار داده است. امروزه با یک کلیک ساده می‌توان تمام مایحتاج زندگی را فراهم کرد و کارهایی را انجام داد که حتی 30 یا 40 سال پیش مانند خواب و رویا به نظر می­رسیده است.

به ­طوری­که استفاده از تاکسی­های اینترنتی یا فروشگاه­های اینترنتی برای خرید روزانه، به عملی روتین در زندگی شهری مردم بدل شده است. در این فضای جدید، کسب و کارها و خدمات می ­کوشند تا برای دادن خدمات بیشتر و جلب رضایت مشتری، گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. صحبت از کارهای محال دیگر دیوانگی محسوب نمی­شود. در عصر اینترنت و گوشی­های هوشمند دیگر هیچ چیزی نشدنی نیست و دنیا بقدر تخیل انسان­ها گنجایش پیشرفت و خلق ایده­ های نو دارد .

به شرایط فوق باید پیشرفت های پزشکی در راستای تشخیص بیماری­ها را هم اضافه کرد. پیشرفتی که منجر شده پیچیده­ ترین بیماری­ها و لاعلاج­ترین امراض بشری با اشاره یک انگشت تشخیص داده شوند. پیشرفت در زمینه عکس­برداری مانند MRI یا CT SCAN و امثالهم، تشخیص را برای پزشکان آسان کرده است.

همچنین دردسترس قرار گرفتن آزمایش های تشخیصی پاتولوژی مانند CBC وآنالیز الکترولیت­های خونی و هورمونی، کار پزشکان را در 90 درصد موارد به تحلیل داده­ ها و نسخه ­نویسی تقلیل داده است. پیشرفت­های بشری چهار عمل فیزیکال اگزم یا معاینه بالینی که شامل مشاهده، لمس، دق و سمع است را فقط به عمل، تحلیل داده و نتایجی که آزمایشگاه­های تشخیصی در اختیار پزشکان قرار می­دهند را خلاصه کرده است.

علاوه بر تمامی موارد بالا، از دیرباز حضور در مطب دکتر هم خالی از اشکال و سختی نبوده است. کمتر کسی را می­توان یافت که از صف ­های طولانی انتظار برای دیدن پزشکان و تاخیرهای به وجود آمده، خاطرات بدی نداشته باشد .

دنیای الکترونیک در خدمت پزشکی

امروزه با مراجعه ی آسان به سایت های مشاوره آنلاین پزشکی مانند سایت دکترِتو به راحتی و با انجام چند کلید ساده می ­توان به بهترین خدمات پزشکی ممکن دسترسی داشت. سایت و اپلیکیشن دکترتو این امکان را به شما می­دهد که در کمترین زمان ممکن بتوانید با پزشک خود ارتباطی نزدیک برقرار کرده و به دور از مشکلات سفرهای درون شهری و شلوغی خیابان و مطب، سوالات پزشکی را مطرح کنید.

در ادامه چند مورد از دیگر فواید استفاده از خدمات مشاوره آنلاین را مطرح می کنیم:

1-دسترسی آسان و شبانه ­روزی به پزشک

مهمترین مزیت استفاده از خدمات مشاوره آنلاین پزشکی در دسترس بودن پزشک در هر ساعتی است که شما اراده کنید. این ویژگی تاثیر بسزایی در تشخیص فوری بیماری وبه دنبال آن درمان موثرتر بیماری دارد.

2- دوری از گرفتاری های سفرهای شهری برای مراجعه به پزشک

به جرات می­توان گفت که در دنیای شلوغ و پرازدحام امروزی، سفرهای درون شهری، آن هم برای بیماری که نیاز به خدمات پزشکی دارد، رنج بیمار را دوچندان می کند. پس باید کوشید وراهی یافت تا این زحمت از دوش بیمار برداشته شود. این امر با مشاوره آنلاین کاملا میسر شده است. بیمار امروز دیگر احتیاجی به سفرهای پرمخاطره درون­شهری و بعضا برون شهری ندارد و می­تواند در راحتترین حالت، پزشک را تنها با یک کلیک به بالین خود بیاورد.

3- پرهیز از شلوغی ­های مطب و مشکلات به دنبال آن

کمتر مطب پزشکی یافت می شود که برای ویزیت شدن بیمار حداقل نیم ساعتی معطلی نداشته باشد. این امر علاوه بر تاثیرات روانی بر بیمار باعث خستگی شدید هم برای پزشک و هم برای بیمار می ­شود. همان طور که گفته شد 90 درصد موارد مراجعه به پزشکان برای نشان دادن آزمایشات و تصویربرداری­ های تشخیصی و یا گرفتن نسخه است که این حجم از معطلی برای این کار کوچک واقعا غیرضروری به نظر می­رسد.

4-  انتخاب پزشک متخصص مورد نظر و پرداخت آنلاین و مطمئن

 شاید در سال­های گذشته برای معالجه بیماری انتخاب های زیادی پیش روی بیمار وجود نداشت ولی امروزه با مراجعه به سایت­های مشاوره پزشکی آنلاینی مانند دکترتو، لیستی از پزشکان متخصص پیش روی بیمار قرار می­گیرد که حق انتخاب را پررنگ و محترم می شمارد.

5- ویزیت بیمار با حوصله و از سر اشتیاق

فضایی که سایت­های مشاوره در اختیار بیماران و پزشکان قرار می­دهند فضایی به ­دور از فاکتورهای مزاحم بیرونی مانند سروصدای مطب و خیابان است. همین فضا به پزشک این امکان را می­دهد که با تمرکز کامل بر بالین مریض خود حاضر شود و باحوصله پای صحبت­هایش بنشیند.

6- دوری از بیماری­های واگیردار مانند کرونا

شیوع بیماری کرونا لزوم استفاده بیش از پیش از دنیای مجازی را درنظر مردم روشن­تر کرد. با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین دیگر نگران عوارض مراجعه حضوری به پزشک، از جمله مبتلا شدن به بیماری­های واگیرداری چون کرونا نباشید.

پیشرفت تکنولوژی در جهت خدمات آنلاین پزشکی

 

مشاوره آنلاین: راه حلی به صرفه!

در بالا چندین مزیت و ویژگی بارز مشاوره آنلاین پزشکی دکترتو بیان شد. همه این گفته ­ها به این معنا نیست که مشاوره حضوری ایرادی دارد یا مشاوره آنلاین بدون آنلاین است. بلکه دکترتو ایرادات هردو را دیده و در راستای رفاه شما عزیزان، هر روزه سعی در برطرف کردن آنها دارد. اما نمی­توان انکار کرد که استفاده از خدمات مشاوره آنلاین بی شک یکی از نیازهای روز و گامی مهم در راستای رفاه اجتماعی وعدالت در خدمات پزشکی و بهداشتی است که می­تواند باری سنگین از دوش بیمار و خانواده بیمار بردارد. بیماران با استفاده از این نوع خدمات می­توانند در زمانی کوتاه نظر چندین متخصص را در مورد بیماری خود داشته باشند و روند درمانی سریع­تر و مطمئن تر را سپری کنند. 

مقایسه ویزیت آنلاین با مراجعه حضوری به پزشک

با توجه به مزایای گفته شده برای خدمات آنلاین پزشکی و نوبت دهی، استفاده از این روش کاملا منطقی است. اما این روش تا چه حد می تواند جایگزین مراجعه حضوری شود؟ در بسیاری از بیماری ها ممکن است همچنان روش مراجعه حضوری لازم و ضروری باشد اما با پیشرفته شدن تکنولوژی های خدمات آنلاین پزشکی، این خدمات بیماری های بیشتری را شامل می شوند. برخی از مواردی که بدون نیاز به مراجعه حضوری قابل درمان هستند شامل موارد  زیر است:

  • خدمات روان درمانی و انواع جلسات روانشناسی به صورت آنلاین کامل قابل اجرا است
  • چک کردن نتیجه آزمایش ها و عکس برداری های انجام شده و ارسال نتیجه به صورت آنلاین
  • ارسال نسخه آنلاین و نوشتن دارو و آزمایش در نسخه
  • بیماری هایی که نیاز به معاینه فیزیکی ندارند مانند اعصاب و روان 
  • مشاوره های اولیه و مشورت با پزشک
  • تمدید نسخه و برای دریافت مجدد داروهایی که طولانی مدت مصرف می شوند

 

نتیجه

برای هموار شدن راه بیماران در مسیر درمان و کم شدن سختی های بیمار و خانواده او، تکنولوژی های جدید کمک زیادی کرده است. اگر تاکنون از مشاوره ها ی آنلاین پزشکی و خدمات نوبت دهی آنلاین استفاده نکرده اید، این گزینه را حتما به عنوان یک تجربه سریع تر و راحت تر از طریق سایت نوبت دهی دکتر تو "doctoreto.com" امتحان کنید. این سایت به عنوان محل جامع و کامل برای یافتن پزشک های ایران، امکان دریافت خدمات مشاوره و ویزیت با پزشک از طریق تلفن، چت، تماس ویدئویی و همچنین دریافت نوبت از کلینیک ها و ازمایشگاه ها را فراهم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha