چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 318084

رئیس شورای عالی بیمه سلامت جزئیات پوشش خدمات نازایی و ناباروری در مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی را تشریح کرد.

اعلام جزئیات پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری

سلامت نیوز:رئیس شورای عالی بیمه سلامت جزئیات پوشش خدمات نازایی و ناباروری در مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی را تشریح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سجاد رضوی از پوشش خدمات نازایی و ناباروری در مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی خبر داد و گفت: خدمات ناباروری در بیمه‌های پایه در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه بودند؛ اما به دلیل محدودیت مراکز دولتی و متقاضی زیاد دریافت این خدمات، از سال قبل اقدمات کارشناسی شروع شد تا پوشش بیمه‌ای خدمات را گسترش بدهیم و در جلسه شورای عالی بیمه در خرداد ماه، تمام اعضا پذیرفتند در بخش‌های عمومی غیر دولتی هم بیمه‌های پایه در این حوزه سرمایه گذاری کرده و خرید خدمت انجام دهند.


به گفته وی، این خرید خدمت باید بر اساس مبانی علمی و اقتصادی صورت گیرد که مبانی علمی آن را معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام می‌کند و مبانی اقتصادی هم در سازمان های بیمه گر مورد توجه قرار می‌گیرد.


وی افزود: از دوم شهریور ماه پوشش بیمه‌ای خدمات نازایی و ناباروری از سوی معاون رئیس جمهور ابلاغ شده است و سازمان‌های بیمه‌ای از این تاریخ باید در بخش های دولتی و عمومی غیر دولتی خرید خدمت انجام دهند.


او در ادامه اظهار کرد: هزینه‌های ناباروری در همه دنیا بالا است و در بسیاری از کشورها بیمه ها زیر بار هزینه های سنگین آن نمی‌روند ولی با توجه به سیاست‌های جمعیتی کشور و همتی که مسئولان دارند، شورای عالی بیمه با افتخار پوشش بیمه‌ای خدمات نازایی و ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار داد. پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروی سقف مبلغی ندارد؛ البته ۳ دوره درمان ناباروری در یکسال و به طور کلی حداکثر ۶ دوره درمان ناباروری برای زوجین تحت پوشش بیمه قرار دارد.


او تاکید کرد: شرط سن هم برای خانم ها ۴۲ سال در نظر گرفته شده است و پس از آن خدمات حمایتی خواهیم داشت. وزارت بهداشت بر اساس استانداردها نحوه تجویز دارو و درمان ناباروری را تعیین می کند.


وی که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، در پایان تصریح کرد: پوشش بیمه ای ناباروری برای فرزند چندم و ناباروری ثانویه هم در نظر گرفته شده است زیرا ۷ تا ۸ درصد جمعیت ناباروری کشور در موارد ثانویه اتفاق می‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha