چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 318106

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پایان آذر ماه آخرین فرصت استفاده از نسخ کاغذی است و این زمان تمدید نمی شود.

حذف نسخ کاغذی تا پایان آذر ماه

سلامت نیوز:مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پایان آذر ماه آخرین فرصت استفاده از نسخ کاغذی است و این زمان تمدید نمی شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد مهدی ناصحی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران دارای صندوق های ۵ گانه است و مردم به راحتی می توانند در صندوق بیمه همگانی بدون ارزیابی وسع در ایام کرونا عضو شوند.


به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران،وی اظهار داشت: طرح نسخه الکترونیکی در کشور پیشرفت خوبی داشته و در برخی استان ها پیشرفت ها به بیش از ۹۰ رسیده است؛ ضمن اینکه در حال حاضر تمام الکترونیک شدن نسخ در کشور  ۵۵ درصد رشد داشته است.
ناصحی تصریح کرد: دفترچه های کاغذی تا آخرین برگ معتبر است و حذف نسخه های کاغذی تا آذرماه نسبت به پیشرفت ها در نسخه الکترونیکی انجام می شود.


وی تصریح کرد: طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی هم از دیگر خدمات بیمه سلامت است که از اول مهر ۱۴۰۰ در کشور اجرایی می‌شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: در این طرح بیمه شدگان یکی از پزشکان عمومی را به عنوان پزشک خانواده انتخاب می‌کنند و در صورت نیاز به مراجعه به متخصصان، پزشک خانواده بیمه شده را به متخصص معرفی می‌کند. 


به گفته مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، سازمان بیمه سلامت ایران به بیمه شدگان در پنج صندوق کارکنان دولت، ایرانیان، روستاییان، سایراقشار و سلامت همگانی خدمات ارایه می کند.


وی درخصوص اقدامات سازمان بیمه سلامت در حذف دفترچه کاغذی افزوده است: یکی از عمده ترین کارکردهای دفترچه های کاغذی بیمه، شناسایی یا احراز هویت بیمه شده است که این خدمت در بستر الکترونیکی ارایه می شود، در حال حاضر شناسایی بیمه شده توسط زیرساخت ها درکل کشور در دو بخش خصوصی  و دولتی در حوزه بستری و سرپایی انجام می شود، لذا بیمه شده می تواند پس از مراجعه به مراکز دریافت خدمت، احراز هویت شده و دیگر نیاز به ارایه دفترچه ندارد.


معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تصریح می کند: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در بخش سرپایی از سال ۹۹ آغاز شده و در سال جاری شتاب بیشتری پیدا کرده، بدون شک شکل گیری و پیشرفت الکترونیکی کردن خدمات مد نظر بیمه سلامت بوده و حذف دفترچه و جایگزین شدن در بستر الکترونیک مورد توجه بوده و پبشرفت ها در این حوزه قابل قبول است.


رضایی با بیان اینکه درحال حاضر ۳۶ هزار موسسه و پزشک با بیمه سلامت طرف قرار داد هستند  تاکید می کند: برای ارایه خدمات سطح یک روستاییان بسترهای نرم افزاری مناسب وجود دارد و قسمت عمده خمات روستایی توسط پزشک خانواده ارایه می شود، البته بخشی از خدمات نیز در قالب نظام ارجاع انجام می شود که به طور عمده در بخش دولتی و بخش ناچیزی به بخش خصوصی ارجاع می شود؛ بنابراین ارایه خدمات الکترونیکی در این بخش منوط به اتصال سامانه های سطح یک وزارت بهداشت به سامانه های نسخه نویسی الکترونیکی سازمان بیمه سلامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha