یک منبع آگاه به سلامت نیوز گفت که وزیر بهداشت دکتر اسدی لاری، مدیرکل سابق بین الملل وزارت بهداشت را (که دو فرزندش را در اثر سانحه هواپیمای اوکراینی از دست داد )به خاطر پیگیری تنوع بخشی به واردات واکسن و اصرار بر واردات واکسن فایزر و جانسون اند حانسون برکنار کرده است.

وزیر بهداشت جلوی واردات واکسن فایزر را گرفت

سلامت نیوز:با دستور مستقیم وزیر بهداشت واردات واکسن فایزر متوقف شد و قرار بر این است که زنان باردار با سینوفارم واکسینه شوند.

یک منبع آگاه به سلامت نیوز گفت که وزیر بهداشت دکتر اسدی لاری، مدیرکل بین الملل وزارت بهداشت را (که دو فرزندش را در اثر سانحه هواپیمای اوکراینی از دست داد )به خاطر پیگیری تنوع بخشی به واردات واکسن و اصرار بر واردات واکسن فایزر و جانسون اند حانسون طبق موافقت کمیته ملی واکسیناسیون برای واکسینه کردن زنان باردار و کادر درمان  برکنار کرده است.

 

طبق اطلاعیه روابط عمومی وزارت بهداشت اعضای کمیته ملی واکسن کووید۱۹ به این نتیجه رسیدند که واکسیناسیون زنان باردار کماکان با واکسن سینوفارم ادامه یابد و تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد.

 

اما قبل تر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت هم از موافقت لازم برای واردات فایزر از سوی کمیته ملی واکسیناسیون خبرداده بود .

علاوه بر این آقای رئیسی گفته بود که "این واکسن‌ها جهت واکسیناسیون مادران باردار و در صورت کافی بودن تعداد واکسن وارد شده به عنوان دوز بوستر برای کادر درمان استفاده خواهد شد."

رئیسی از سفارش  "دو میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن فایزر خبر داده بود و حتی گفت که "خرید ۵ میلیون دز واکسن جانسون اند جانسون هم نهایی شده است.اما معلوم نیست وزیر بهداشت که خودش هم گفته بود  محموله واکسن فایزر  برای مادران باردار تزریق خواهد شد نظرش را تغییر داد و برخلاف موافقت کمیته ملی واکسیناسیون دستور توقف واردات این دو واکسن را داد ؟

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha