یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 318843

مصرف میزان متعادل قهوه علاوه بر این که باعث افزایش سطح هوشیاری شما می‌شود و در کنترل احساسات ، توان یادگیری، چربی‌سوزی و بهبود عملکرد فیزیکی بدن موثر است، در کنترل دیابت نوع 2 و محافظت از کبد هم مصرف آن توصیه می‌شود اما به تازگی محققان انگلیسی با قطعیت بیشتر خبر از کاهش 50 درصدی سرطان کبد با مصرف متعادل قهوه می دهند که در ادامه توضیحات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهیم:

معجزه قهوه برای سرطان کبد

سلامت نیوز:مصرف میزان متعادل قهوه علاوه بر این که باعث افزایش سطح هوشیاری شما می‌شود و در کنترل احساسات ، توان یادگیری، چربی‌سوزی و بهبود عملکرد فیزیکی بدن موثر است، در کنترل دیابت نوع 2  و محافظت از کبد هم مصرف آن توصیه می‌شود اما به تازگی محققان انگلیسی  با قطعیت بیشتر خبر از کاهش 50 درصدی سرطان کبد با مصرف متعادل قهوه می دهند که در ادامه توضیحات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهیم:


 ششمین سرطان شایع
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،قهوه می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد، ششمین سرطان شایع در جهان کمک کند. مطالعه منتشر شده در مجله «BMJ Open» نشان داد، افرادی که قهوه می‌نوشند (هم کافئین‌دار و هم بدون کافئین) کمتر در معرض سرطان سلول‌های کبدی هستند.


   هم سیروز و هم سرطان
مصرف منظم قهوه می تواند هم سیروز و هم سرطان کبد را به روشی «وابسته به دوز» کاهش دهد. یعنی هر چه بیشتر قهوه بنوشید برای کاهش خطر سرطان کبد بهتر است.


   از یک تا 5 فنجان
یک فنجان قهوه با ۲۰ درصد کاهش خطر، دو فنجان در روز با ۳۵ درصد و پنج فنجان قهوه در روز می‌تواند نیمی از ریسک خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.


   دلایل سرطان کبد
علل مختلفی مانند هپاتیت C، هپاتیت مزمن، سیروز، سم قارچی آفلاتوکسین، چاقی و بیماری می‌تواند زمینه بروز این سرطان را فراهم کند.


 قهوه‌خورها و کاهش انواع سرطان
سرطان یکی از شایع‌ترین دلایل مرگ در دنیاست و عامل آن، رشد کنترل نشده‌ سلول‌ها در بدن است. قهوه، مقابل انواعی از سرطان از جمله سرطان کبد و روده‌ بزرگ، خاصیت دفاعی دارد.


محتویات یک فنجان قهوه معمولی
ویتامینB2(ریبوفلاوین)، ویتامین B5 (پانتوتنیک
اسید)، ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B3
(نیاسین)، ویتامین B9 (فولات)، منگنز،پتاسیم،
منیزیم و فسفر


  احتیاط ها
 مصرف  زیاد قهوه هم باعث مشکلاتی مانند اختلال در جذب کلسیم، تشدید مشکلات گوارشی، تشکیل کیست سینه و تخمدان در  خانم‌ها و ناباروری می‌شود.
    تداخل دارویی با قهوه


برخی داروهای دیگر که با کافئین تداخل دارند عبارت اند از:

داروهای آنتی باکتریال
 داروهای آسم
 برخی ویتامین ها
   افزایش خواص قهوه


 بر اساس یک پژوهش گفته می‌شود اضافه کردن لیمو به قهوه خاصیت آن را دو برابر می‌کند اما باید این نکته ذکر شود که این نوشیدنی تنها در صورتی که به میزان متعادل مصرف شود می‌تواند تأثیری مثبت بر سلامت داشته باشد. زمانی که شما قهوه را با لیمو مصرف می‌کنید، بدن دو برابر آنتی‌اکسیدان دریافت می‌کند زیرا فلاونوئیدهای موجود در قهوه با ویتامین C دو برابر تأثیرگذاری بر رادیکال‌های آزاد فعال دارد. ویتامین C و کافئین تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارند.بر اساس گزارش یک پایگاه آلمانی، مصرف قهوه اسپرسو با لیمو می‌تواند به از بین بردن سردرد کمک کند همچنان‌که خوردن آن می‌تواند برای میگرن هم مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha