مدیر پژوهشی پژوهشکده چشم و علوم بینایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم مراقب‌های چشم تاکید و به مردم توصیه کرد حداقل هر دو سال یکبار معاینه کامل چشم را انجام دهند.

معاینه کامل چشم حداقل هر ۲ سال یکبار ضروری است

سلامت نیوز: مدیر پژوهشی پژوهشکده چشم و علوم بینایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم مراقب‌های چشم تاکید و به مردم توصیه کرد حداقل هر دو سال یکبار معاینه کامل چشم را انجام دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پانزدهم اکتبر مصادف با ۲۳ مهر ماه به عنوان روز جهانی نابینایان و قانون عصای سفید، نامگذاری شده، این روز فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی در این مورد بوده و مجموعه های دانشگاهی و سازمان های مردم نهاد سعی می کنند به این بهانه، زمینه آگاهی بیشتر مردم را نسبت به این موضوع فراهم کنند.

دکتر ساره صافی گفت: این کار می تواند در شناسایی به موقع مشکلات و عوارض چشمی و در صورت لزوم درمان آنها موثر باشد.  

وی ادامه داد: افرادی که در خانواده خود دارای سابقه بیماری آب سیاه (گلوکوم) یا افراد با سابقه بیماری مزمن چشمی هستند باید براساس توصیه های چشم پزشکان اقدام به مراقبت از چشم خود کنند و حداقل سالی یکبار برای معاینه کامل چشم به پزشکان مراجعه کنند.  

صافی بیان داشت: افرادی که دچار تاری دید ناگهانی، قرمزی قابل توجه چشم و هرگونه تغییر غیرعادی هستند، حتما باید بصورت فوری برای معاینه چشم اقدام کنند.  


عوارض ناشی از دیابت یکی از مهمترین بیماری های چشمی است  

وی، عوارض چشمی ناشی از  بیماری دیابت را از مهمترین بیماری های چشمی اعلام کرد و از مردم درخواست کرد در صورت ابتلا به دیابت، مراقب چشم های خود باشند.

صافی تاکید کرد: افراد مبتلا به دیابت نوع یک بین ۳ تا ۵ سال بعد از تشخیص بیماری باید معاینه کامل چشم پزشکی داشته باشند.

وی افزود: افراد مبتلا به نوع دوم دیابت به محض تشخیص باید معاینه کامل چشم شوند.

صافی ادامه داد: این افراد باید معاینات روتین حداقل سالی یکبار را انجام دهند و در صورت بروز عارضه ای در چشم، به توصیه های چشم پزشک به صورت منظم عمل کنند.

وی یکی از شایع ترین علل اختلال بینایی را عیوب انکساری اعلام کرد و گفت: خیلی از افراد به این بیماری مبتلا هستند.

مدیر پژوهشی پژوهشکده چشم و علوم بینایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اختلال انکساری شامل چند دسته از جمله نزدیک بینی، دوربینی و پیرچشمی است،  افزود: برای رفع این اختلال، راه حل موثری وجود دارد و آن هم استفاده از عینک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha