برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) در روز جهانی غذا هشدار داد اگر اقدامات فوری جهانی برای کمک به جوامع برای سازگاری با تغییرات اقلیم نادیده گرفته شود، جهان با افزایش چشمگیر آمار گرسنگی ناشی از بحران اقلیمی مواجه می شود.

تغییرات اقلیمی باعث افزایش آمار گرسنگی می شود

سلامت نیوز: برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) در روز جهانی غذا هشدار داد اگر اقدامات فوری جهانی برای کمک به جوامع برای سازگاری با تغییرات اقلیم نادیده گرفته شود، جهان با افزایش چشمگیر آمار گرسنگی ناشی از بحران اقلیمی مواجه می شود.

 به گزارش سلامت نیوز، دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا گفت: "بحران اقلیمی می تواند بر بشریت غلبه کند. جهان برای افزایش بی سابقه گرسنگی آماده نیست، ما باید در برنامه هایی سرمایه گذاری کنیم که به جوامع آسیب پذیر کمک کند تا با تغییرات آب و هوایی سازگار شوند. بحران های اقلیمی باعث افزایش بحران غذایی می شود."

 
جوامع آسیب پذیر، که اکثریت قریب به اتفاق آنها به کشاورزی، ماهیگیری و دامداری متکی هستند، و در عین حال کمترین اثر را روی تغییرات اقلیمی دارند، بیشترین ضربه را از آثار مخرب تغییرات اقلیم متحمل می شوند.
 

برنامه جهانی غذا بر اساس شعار امسال روز جهانی غذا، "اقدامات ما؛ آینده ما است - تولید بهتر، تغذیه بهتر، محیط زیست بهتر و زندگی بهتر"، از رهبران جهان می خواهد تا ارتباط نزدیک بین گرسنگی و بحران اقلیمی را به رسمیت بشناسند و از آنها می خواهد تا تلاش های خود را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، در آستانه نشست کاپ ۲۶ مضاعف کنند.

 
 از سال ۱۳۹۸، برنامه جهانی غذا ناچار به انجام پنج عملیات اضطراری برای افرادی که در سیل‌های شدید، خشکسالی و حمله ملخ‌ها در استان های ایلام، سیستان و بلوچستان، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان در ایران آسیب دیده اند، شد و بسته های غذایی اضطراری را از طریق جمعیت هلال احمر ایران برای نزدیک به۱۰۰ هزار نفر توزیع کرد.
 

نگار‌گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا و مدیر‌ کشوری این سازمان در ایران گفت: "اگر‌ ما هم اکنون اقدامات لازم برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کمک به جوامع برای سازگاری با واقعیت جدید بحران اقلیمی را انجام ندهیم، آمار گرسنگی به طور تصاعدی افزایش می یابد. تغییرات اقلیمی و همه‌گیری کووید۱۹ بحران هایی هستند که فقط می توانیم در کنار هم آنها را مدیریت کنیم."

 
به مناسبت روز جهانی غذا، WFP کمپین #اسراف_نکنیم را برای ارتقا سطح آگاهی در مورد این مساله و افزایش منابع این سازمان آغاز می کند. هرسال یک سوم مواد غذای تولید شده روی کره زمین از بین رفته یا هدر می رود و کاهش ضایعات مواد غذایی می تواند اثرات مخرب آن را بر روی کره زمین کاهش دهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha