یکی از گیاهانی که خواص فراوانی برای تقویت سلامت بدن دارد، دمنوش گل داوودی است.

دمنوش گل داوودی، آنتی اکسیدانی قوی برای تقویت سلامت بدن

سلامت نیوز:یکی از گیاهانی که خواص فراوانی برای تقویت سلامت بدن دارد، دمنوش گل داوودی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شاید زمانی که نام گل داوودی برده شود، شما به یاد باغ‌های پاییزی بیفتید؛ اما آیا می‌دانستید صد‌ها سال است که «دمنوش گل داوودی» در آسیا مصرف می‌شود؟


به گزارش  پایگاه «Dr. axe»،اگر شما نیز از افرادی هستید که از نوشیدن «دمنوش قاصدک» به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن لذت می‌برید، شاید تمایل داشته باشید تا دمنوش گل داوودی را نیز امتحان کنید.


این دمنوش معطر و دلپذیر از گیاه گل داوودی تهیه می‌شود و در طب چینی برای درمان انواع بیماری‌ها از میگرن و فشار خون گرفته تا التهاب گلو مورد استفاده قرار می‌گیرد.


ثابت شده است که این گیاه دارای ترکیبات گیاهی- شیمیایی است که می‌تواند به شکلی بالقوه، سلامت شما را تقویت کند.
امروزه از گل داوودی برای موارد درمانی استفاده می‌شود که با التهاب مقابله می‌کند و سبب آرامش می‌شود طعم آن کمی شیرین و گلی است که شبیه چای بابونه است.


انواع مختلفی از گل داووی وجود دارد، اما گل داودی زرد محبوب‌ترین برای تهیه دمنوش است انواع دیگر آن شامل گل داودی قرمز، گل داودی بنفش و گل داودی سفید است.


همچنین ثابت شده  که دمنوش تهیه شده از گل‌های داوودی دارای آنتی اکسیدان‌های قوی با اثرات قوی در مهار رادیکال‌های آزاد است. پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهد که این گیاه حاوی انواع مختلف فلاونوئید‌ها، اسید‌های فنولیک و لیگنان‌ها هستند.


فواید دمنوش گل داوودی برای سلامتی بدن
اگرچه شواهد علمی اندکی در مورد فواید گل داودی وجود دارد، اما محققان دریافته اند که این گیاه دارای خواص تقویت بخش سلامت در مطالعات آزمایشگاهی صورت گرفته است. مزایای برگ‌های گل داودی از گزارش در طب چینی مشخص است، چرا که قرن‌ها است که از این گیاه در طب چینی استفاده می‌شود.

خاصیت  آنتی اکسیدانی

دمنوش گل داوودی حاوی مقدار زیادی «آنتوسیانین» است که به عنوان آنتی اکسیدان‌های قوی شناخته می‌شوند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ در مجله علی «Food Research International» منتشر شد نشان داد که گل داوودی دارای مکانیسم‌های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.


تقویت سلامت قلب

همچنین با وجود آنکه تحقیقات در مورد این موضوع محدود است، اما طبق پژوهشی که روی موش‌ها انجام شد، مشخص شد که گل داودی موریفولیوم دارای اثرات محافظتی قلبی بر روی رگ‌های خونی محدود و اکسیژن رسانی به مغز است.


باعث آرامش می‌شود

در طب چینی این گیاه به خاصیت آرام بخشی خود شناخته شده است. بر اساس پژوهشی که روی موش‌ها انجام شده مشخص شد که عصاره گل داودی دارای اثرات ضد اضطراب است و آرامش را تسهیل می‌کند.

 پشتیبانی از سلامت استخوان‌ها

زمانی که محققان در خصوص تأثیرات عصاره گل داوودی بر روی سلول‌های استئوکلاستیک و استئوبلاستی، که مسئول تجزیه و بازسازی استخوان‌ها هستند، دریافتند این ماده گیاهی دارای اثرات مفیدی است.
در این پژوهش مشخص شد گل داوودی قادر است جلوی سلول‌های تجزیه کننده استخوان را گرفته و سلول‌های بازسازی کننده استخوان را تقویت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha