در این مطلب ۱۵ راهکار طبیعی و ساده برای درمان سردرد‌های مزمن و میگرنی ارائه شده است.

۱۵ درمان طبیعی و ساده برای سردردهای میگرنی

سلامت نیوز:در این مطلب ۱۵ راهکار طبیعی و ساده برای درمان سردرد‌های مزمن و میگرنی ارائه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مطالعات زیادی وجود دارد که سردرد و میگرن را با هورمون‌های ما مرتبط می‌کند (نه فقط هورمون‌های تیروئید، بلکه هورمون‌های جنسی و هورمون‌هایی که توسط غدد فوق کلیوی ما تولید می‌شوند)، اما درمان‌های طبیعی برای سردرد وجود دارد که در ادامه برخی از موثرترین راهکار‌ها برای رهایی از دارو‌های ضد درد و سردرد ارائه شده است؛


استامینوفن 
هپاتوتوکسین اصطلاحی برای موادی است که برای سلول‌های کبدی سمی هستند و استامینوفن یکی از بدترین‌ها در مورد دارو‌های بدون نسخه است. NSAID‌ها می‌توانند باعث نشت روده شوند، تخمک گذاری را سرکوب کنند، سردرد را بدتر کنند و علت اصلی بیماری‌های شما را بپوشانند.


یکی از شایع‌ترین علل اصلی سردرد چیست؟


هورمون‌ها
عدم تعادل هورمون‌های جنسی، مانند غلبه استروژن، یکی از علل شایع (البته نادیده گرفته شده) سردرد و میگرن است. آیا متوجه رابطه‌ای بین سردرد و تغییرات هورمونی شده‌اید؟ آیا برای مثال متوجه شروع سردرد خود در حوالی دوره‌های قاعدگی می‌شوید که سطح هورمون‌ها به طور طبیعی در حال تغییر است؟ یا باردار یا در دوران پس از زایمان هستید، مواقعی که بدن شما تغییرات چشمگیری در هورمون‌های جنسی را تجربه کرده و بنابراین سردرد را تجربه می‌کنید؟ آیا سردرد‌های شما در دوران پیش از یائسگی ویا یائسگی شما را آزار داده است؟ آیا سردرد و میگرن شما با شروع مصرف دارو‌های ضد بارداری شروع شد (یا متوقف شد)؟


اما هورمون‌های دیگر نیز می‌توانند باعث سردرد شوند، مانند غده فوق کلیوی و تیروئید. کمبود مواد مغذی مانند منیزیم نیز می‌تواند علت باشد. یافتن علت اصلی مهم است و مطمئن شوید که ایبوپروفن و تیلنول مضر هستند، اما وقتی درد وجود دارد، یک دختر چه کاری باید انجام دهد؟


۱۵درمان طبیعی برای سردرد
ویتامین B۲ (ریبوفلاوین)
با دوز ۴۰۰ میلی گرم ریبوفلاوین در روز، بسیاری از مردم شاهد کاهش تعداد میگرن‌های خود هستند. ریبوفلاوین بیشتر یک درمان پیشگیرانه است و باید حداقل به مدت ۱ ماه به طور مداوم مصرف شود تا اثرات آن مشاهده شود، با ۳ ماه حداقل زمان برای ارزیابی درمان.


روغن ضروری
یک تا دو قطره روغن نعناع فلفلی و روغن اسطوخودوس که روی شقیقه‌ها مالیده یا ماساژ داده شود، می‌تواند سردرد را به طور ایمن کاهش دهد.


بروملین
این از هسته آناناس مشتق شده است و یک راه طبیعی برای تجزیه مولکول‌های التهابی است که باعث ایجاد مولکول در بدن شما می‌شود. وقتی با غذا مصرف شود به عنوان یک آنزیم گوارشی عمل می‌کند. اما مصرف بروملین بین وعده‌های غذایی می‌تواند به کاهش درد و التهاب شما کمک کند. همچنین باعث کاهش تجمع مخاط در سردرد‌های سینوسی می‌شود.


هیدراتاسیون‌
می‌دانم که واضح به نظر می‌رسد، اما در واقع، اگر کم آب بوده و مستعد سردرد هستید، احتمال دارد یکی باشد. کم آبی یکی از علل شایع سردرد است. روزانه حدود ۳ لیتر آب، چای گیاهی، آب استخوان یا آب معدنی مصرف کنید.


فشار
بسیاری از سردرد‌ها می‌توانند از تنش ناشی شوند و اگر هورمون‌های شما نامتعادل باشند، استرس تلفات بیشتری خواهد داشت.


زردچوبه
این ریشه طلایی زیبا روی برخی از مسیر‌های التهابی اصلی بدن برای کاهش درد و التهاب کار می‌کند. شیر طلایی (دارای زردچوبه زیاد) یک نوشیدنی عالی است. زردچوبه را می‌توان به صورت مکمل با دوز ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی گرم در روز نیز مصرف کرد.


EPA
روغن ماهی سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است که به کاهش التهاب کمک می‌کند و می‌تواند به تعادل هورمون‌ها کمک کند. مصرف ۲ تا ۳ وعده ماهی چرب یا مکمل ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم در روز را هدف قرار دهید. بله خانم ها، ساردین می‌تواند به سردرد شما کمک کند!


جنبش
کشش، حرکت و ورزش می‌تواند کمک زیادی به کاهش درد کند. کار با فیزیولوژیست ورزشی، مربی عملکردی، فیزیوتراپیست یا سایر متخصصان حرکت را به عنوان بخشی از رژیم پیشگیری از درد در نظر بگیرید.


زنجبیل
این ریشه کوچک رقیب NSAID‌هاست! نشان داده شده است که به اندازه NSAID‌ها در کاهش درد موثر است. به طور کلی، دوز ۱۰۰۰ میلی گرم دو بار در روز برای اکثر افراد خوب عمل می‌کند. زنجبیل به عنوان چای نیز دوست‌داشتنی است و می‌توان آن را با زردچوبه ترکیب کرد تا قدرت ضد التهابی گیاهی را دو برابر کند. تهوع و استفراغ از علائم شایع میگرن هستند و زنجبیل نیز می‌تواند در تسکین این علائم مفید باشد.


ماساژ
برای خانم‌هایی که از سردرد‌های هورمونی رنج می‌برند، نمی‌توان کار بدن را دست کم گرفت. این نه تنها استرس شما را تسکین می‌دهد، بلکه به سیستم عصبی شما اجازه می‌دهد تا مقدار مورد نیاز R & R را انجام دهد در حالی که عضلات شما آزاد می‌شوند.


مراقبت‌های کایروپراکتیک
مراقبت ملایم کایروپراکتیک می‌تواند به کاهش درد اسکلتی عضلانی کمک کند.


غذا‌های دوستدار کبد
کبد از تجزیه هورمون و متابولیسم حمایت می‌کند. رژیم غذایی سرشار از پروتئین‌های با کیفیت بالا، سبزیجات برگ دار، سبزیجات چلیپایی و سبزیجات ریشه‌ای مانند بیدمشک، هویج و چغندر از عملکرد سالم کبد پشتیبانی می‌کند.


حرارت
حرارت را اعمال کنید. همچنین، گرم و سرد درمانی متناوب می‌تواند بسیار موثر باشد.


آنزیم‌های گوارشی
مصرف آنزیم‌های گوارشی بین وعده‌های غذایی می‌تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند.


منیزیم
ثابت شده است که این ماده معدنی از سردرد جلوگیری می‌کند. به عنوان شل کننده عضلات عمل می‌کند و همچنین ضد التهاب است. رژیم غذایی بهترین نقطه شروع است. غذا‌های غنی از منیزیم عبارتند از اسفناج، شاتوت، دانه کدو تنبل، بادام، لوبیا سیاه، آووکادو، انجیر و موز. منیزیم را می‌توان به صورت مکمل نیز مصرف کرد. اگر قبل از خواب مصرف شود، مکمل‌های منیزیم نیز خواب را بهبود می‌بخشد و یبوست را برطرف می‌کند؛ و گاهی اوقات، شما فقط ممکن است به یک دارو نیاز داشته باشید و این مشکلی ندارد. من همچنان توصیه می‌کنم به دنبال درمان‌های کمکی باشید و با پزشک خود کار کنید تا مطمئن شوید که مکمل‌های مناسب برای بدن خود را مصرف می‌کنید و دوز مطمئنی را حفظ می‌کنید، به خصوص اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha