یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

دولت با لایحه ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای رتبه‌بندی معلمان موافقت کرده و مجلسی‌ها از نهایی شدن آن ظرف ۴۵ روز آینده خبر داده‌اند. قرار است با تصویب نهایی این لایحه از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ اعمال شود.

زمان اعمال رتبه‌بندی معلمان مشخص شد

سلامت نیوز: دولت با لایحه ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای رتبه‌بندی معلمان موافقت کرده و مجلسی‌ها از نهایی شدن آن ظرف ۴۵ روز آینده خبر داده‌اند. قرار است با تصویب نهایی این لایحه از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ اعمال شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از موافقت دولت با تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان جهت رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

بنابراین برای این که اجرایی شود به تصویب نهایی مجلسی‌ها نیاز دارد. آنطور که منادی گفته، در جلسه علنی مجلس ماده چهار این لایحه مورد بررسی قرار گرفت اما به دلیل ابهام موجود مجددا به کمیسیون آموزش و تحقیقات بازگشت.

قرار است کمیسیون امروز و سه‌شنبه ابهامات لایحه را برطرف کند و از یکشنبه آینده دوباره برای تصویب نهایی به صحن برگردد. مجلس‌ها زمان نهایی شدن این مصوبه را نهایتا تا پایان هفته آینده اعلام کرده‌اند.

پس از تصویب نهایی در مجلس، مصوبه به شورای نگهبان می‌رود. پس از ابلاغ لایحه مدتی طول می‌کشد تا دولت آیین‌نامه آن را تهیه کند. اما مجلسی‌ها قول داده‌اند که این قانون این لایحه ظرف ۴۵ روز آینده نهایی خواهد شد.

همچنین رادیو پیام نیز ضمن اعلام موافقت دولت با لایحه ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای رتبه‌بندی معلمان، خبر داده که با تصویب نهایی این لایحه در مجلس از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ اعمال شود.

پس از ارزیابی معلمان در نظام سنجش صلاحیت، برای آنها گواهینامه صادر می شود و البته هر چند سال یک بار به روز خواهد شد، این گواهینامه معلمان را در امتیازهای رتبه‌بندی طبقه‌بندی می‌کند و در ادامه مزایایی همچون کسب پست‌های مدیریتی، شرکت در آزمون‌هایی مانند خارج از کشور یا حضور در گروه‌های آموزشی را برای آنها به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha