سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 320113

شامپوها :حتما شنیده‌اید که می‌گویند شامپوها پس از چند بار استفاده تاثیر خود را از دست می‌دهد و باید شامپوی خود را عوض کنید. این عقیده تا حد زیادی درست است و شاید خودتان هم متوجه شده باشید که پس از چند بار استفاده از شامپو دیگر تاثیر اولیه را روی موهایتان ندارد.

نکاتی درباره مراقبت از مو، چشم و ناخن

سلامت نیوز:  شامپوها :حتما شنیده‌اید که می‌گویند شامپوها پس از چند بار استفاده تاثیر خود را از دست می‌دهد و باید شامپوی خود را عوض کنید. این عقیده تا حد زیادی درست است و شاید خودتان هم متوجه شده باشید که پس از چند بار استفاده از شامپو دیگر تاثیر اولیه را روی موهایتان ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،این موضوع به آب و هوا و شرایط محیطی بستگی دارد و برای مقابله با آن می‌توانید هر ماه شامپوی خود را عوض کنید و ماه بعد دوباره از شامپوی قبلی استفاده کنید تا موهایتان به آن عادت نکند.


  دم اسبی کردن موها
گفته می‌شود دم اسبی کردن موها باعث ریزش مو می‌شود. این باور تا اندازه‌ای درست است. مدل موی دم اسبی که به موها فشار وارد کند به ریشه موها آسیب می‌زند و در مدتی شاهد ریزش موها خواهید بود.


 مالیدن چشم‌ها
مالیدن چشم‌ها باعث ایجاد چروک در اطراف چشم می‌شود. این اعتقاد درستی است چون پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است و تا حد ممکن نباید فشاری به آن وارد شود چون ممکن است به خصوص در سنین بالا باعث ایجاد چروک شود.


سوهان کشیدن ناخن‌ها
سوهان کشیدن ناخن‌ها را باید در یک جهت انجام دهید. این باور کاملا درست است چون سوهان کشیدن در دو جهت مخالف به بافت ناخن‌ها آسیب می‌زند و آن‌ها را شکننده می‌کند.


  عمر ریمل
عمر ریمل حداکثر سه تا شش ماه است و پس از آن حتی اگر خشک هم نشده باشد باید آن را دور بیندازید. این باور درست است چون ریمل‌ها بافتی چسبناک دارند و محیطی مناسب برای رشد باکتری هستند و برای سلامت چشم‌ها هم که شده پس از مدتی باید آن را کنار بگذارید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha