فقر در افغانستان پس از روی کار آمدن گروه تروریستی و ضد مردمی طالبان بیداد می‌کند. یک مقام ارشد سازمان ملل متحد از قحطی و تمام شدن ذخایر مواد غذایی خانواده‌ها در افغانستان بر اثر سلطه طلبی طالبان خبر داد.

برنامه جهانی غذا: 3 میلیون نفر در افغانستان با قحطی کامل رو‌به‌رو‌ هستند

سلامت نیوز: فقر در افغانستان پس از روی کار آمدن گروه تروریستی و ضد مردمی طالبان بیداد می‌کند. یک مقام ارشد سازمان ملل متحد از قحطی و تمام شدن ذخایر مواد غذایی خانواده‌ها در افغانستان بر اثر سلطه طلبی طالبان خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، "سازمان برنامه جهانی غذا " از زیر مجموعه‌های سازمان ملل با ابراز نگرانی از وضعیت افغانستان پس از روی کار آمدن طالبان اعلام کرد 3 میلیون نفر در این کشور در معرض قحطی کامل غذایی قرار دارند.
شبکه خبری الجزیره به نقل از سازمان برنامه جهانی غذا گزارش داد که بر آمار گرسنگان در این کشور افزوده شده است.در جدیدترین بررسی‌ها 3 میلیون نفر در افغانستان شناسایی شده‌اند که با قحطی کامل غذا روبه‌رو هستند.
این درحالی است که چندی پیش رئیس برنامه جهانی غذا با بیان اینکه مردم افغانستان به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند هشدار داد این کشوردرحال تبدیل شدن به یک بحران بزرگ بشری است.
براساس گزارش سازمان ملل متحد سلطه طالبان،خشکسالی، جنگ، شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی نزدیک به نصف جمعیت افغانستان را با بحران گرسنگی رو به‌رو کرده است.به گفته سازمان ملل متحد این تعداد در 10 سال گذشته بالاترین میزان است که آنها ثبت کرده‌اند.
ازسوی دیگرمدیر اجرایی صندوق هشدار صندوق جمعیت ملل متحد از وقوع قحطی قریب‌الوقوع در افغانستان خبر داد.کانم هشدار داد که در میان اقشار مختلف، زنان و دختران افغان، به ویژه زنان باردار با بدترین وضعیت در قحطی قریب‌الوقوع روبه‌رو خواهند شد.
همچنین رئیس کمیسیون اروپا از قحطی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت اتحادیه اروپا باید از خطر قحطی گسترده و فاجعه انسانی در افغانستان جلوگیری کند.به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: ما باید در کنار مردم افغانستان، زنان و کودکان، خبرنگاران و مدافعان حقوق بشر بایستم.
وی خاطر نشان کرد ما باید از آن‌ها حمایت کنیم. ما باید از همه افغان‌هایی که در کشور خود و کشور‌های همسایه هستند، حمایت کنیم. ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا از خطر واقعی که همانا قحطی گسترده و فاجعه انسانی است، جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha