سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 320853

با توجه به گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تقریباً نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده فشار خون بالا دارند.

آیا گیاهان و ادویه ها می توانند فشار خون را کاهش دهند؟

سلامت نیوز: با توجه به گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تقریباً نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده فشار خون بالا دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا از مدیکال نیوز، پرفشاری خون درمان نشده خطر بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی، بیماری کلیوی، از دست دادن بینایی و آسیب به رگ های خونی را افزایش می دهد.

راهنمایی های غذایی در مورد کاهش فشار خون شامل کاهش مصرف نمک است. دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها استفاده از گیاهان و ادویه ها را به جای نمک برای طعم دادن به غذا توصیه می کند.

کارشناسان در مورد اثرات سلامتی گیاهان و ادویه جات ترشی جات کمتر از آنچه در مورد نمک می دانند، می دانند. با این حال، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که گیاهان و ادویه‌ها می‌توانند لیپمی را کاهش دهند.

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا اخیراً یک کارآزمایی تصادفی‌سازی شده و کنترل‌شده را انجام دادند تا تأثیر مصرف طولانی‌مدت گیاهان و ادویه‌ها بر عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی را بررسی کنند.

آنها دریافتند که سطح بالاتری از گیاهان و ادویه ها در غذا باعث کاهش فشار خون ۲۴ ساعته می شود.

در مورد تأثیرات بسیاری از عوامل سبک زندگی، به ویژه عوامل رژیم غذایی، که می توانند فشار خون را افزایش دهند – مانند سدیم، الکل و کافئین – و سایر عواملی که می توانند فشار خون را کاهش دهند، مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم از قبل می دانیم. کاهش وزن، فعالیت بدنی، و برخی ویتامین‌ها، از جمله فولات و ویتامین D زمانی که مصرف کم است، اما اثرات کاهش فشار خون گیاهان و ادویه‌ها جدید است!

از نظر گیاهان و ادویه‌ها، تا قبل از این مطالعه هیچ کارآزمایی بالینی وجود نداشت که مزایای کاهش فشار خون را نشان دهد.

در مجموع ۷۱ شرکت کننده ۳۰ تا ۷۵ ساله به این مطالعه پیوستند. همه شرکت کنندگان یک یا چند عامل خطر برای بیماری قلبی عروقی داشتند و اضافه وزن یا چاقی داشتند.

پس از اینکه شرکت کنندگان به مدت ۱۲ ساعت روزه گرفتند، محققان ارزیابی های اولیه را انجام دادند. اینها شامل قد، وزن، دور کمر، نمونه خون ناشتا و آزمایش عروق بود.

آزمایش عروقی شامل اندازه گیری فشار خون مرکزی و محیطی و سفتی شریانی بود. شرکت کنندگان همچنین به مدت ۲۴ ساعت از دستگاه فشار خون استفاده کردند. سپس محققان به طور تصادفی شرکت کنندگان را در یکی از سه گروه قرار دادند. هر گروه یکی از سه رژیم غذایی را می خورد: رژیم غذایی کم ادویه، رژیم غذایی با ادویه متوسط، یا رژیم غذایی پر ادویه. این رژیم ها به ترتیب شامل مصرف روزانه ۰.۵ گرم (گرم)، ۳.۳ گرم و ۶.۶ گرم گیاهان و ادویه جات بودند.

هدف این بود که گیاهان و ادویه‌ها را در رژیم غذایی بگنجانند که نماینده رژیم غذایی متوسط ​​ایالات متحده باشد. گیاهان و ادویه های اضافی شامل دارچین، زردچوبه و پونه کوهی بود.

شرکت کنندگان به مدت ۴ هفته رژیم غذایی خود را دنبال کردند و در این بین ۲ هفته استراحت داشتند. در پایان هر دوره رژیم غذایی، شرکت کنندگان برای ارزیابی های بعدی بازگشتند. در مجموع ۶۳ نفر مطالعه را تکمیل کردند.

این مطالعه نشان داد که رژیم غذایی پر ادویه در مقایسه با رژیم غذایی با ادویه متوسط ​​و کم ادویه باعث بهبود فشار خون ۲۴ ساعته می شود.

محققان هیچ تاثیری از رژیم های غذایی بر کلسترول لیپوپروتئین کم چگالی، فشار خون اندازه گیری شده در کلینیک، نشانگرهای قند خون، عملکرد عروقی یا استرس اکسیداتیو مشاهده نکردند.

با این حال، آنها می گویند که خوانش فشار خون ۲۴ ساعته یک منبع قابل اعتمادتر برای مرگ قلبی عروقی نسبت به اندازه گیری فشار خون کلینیک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha