جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 320951

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور طی یک هفته گذشته، ۴۸.۳۶ درصد بوده است.

استفاده ۴۸ درصدی از ماسک در کشور

سلامت نیوز: معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور طی یک هفته گذشته، ۴۸.۳۶ درصد بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر شیوه نامه های بهداشتی نیز ۴۷.۴۳ درصد بوده است.

نتیجه یک پژوهش جهانی نشان داده که استفاده از ماسک تنها اقدام منحصربفرد و موثر در بین اقدامات بهداشتی عمومی برای مقابله با کووید-۱۹ است که می تواند ابتلا به این بیماری را تا ۵۳ درصد کاهش دهد.

تحقیقات نظام مند تحلیلی از مداخلات غیر دارویی در مقابله با کرونا برای اولین بار نشان داده است استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستن دست ها همگی شیوه های موثری هستند اما ماسک بیشترین تاثیر را دارد.

واکسن ها ایمن و موثر هستند و نقش بسزایی در جلوگیری از مرگ و میر انسان ها در سراسر جهان داشته اند اما ایمنی آنها ۱۰۰ درصدی نیست و همه کشورها نیز همه جمعیت خود را واکسینه نکرده اند و هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا تزریق واکسن ها می تواند با پیدایش سویه های ویروس کرونا از انتقال این ویروس جلوگیری کند یا نه، اما زدن ماسک می تواند جلوی انتقال این بیماری را به یکدیگر بگیرد.

محققان نتایج این مطالعه جهانی را در مجله پزشکی «بی ام جی» منتشر کرده اند و بر ضرورت تداوم استفاده از ماسک، شستن دست ها و حفظ فاصله اجتماعی در کنار برنامه واکسیناسیون تاکید دارند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوه ویروس کرونا در کشور(اسفند۹۸) تا کنون ۱۲۸ هزار و ۶۳۴ نفر از هموطنان جان خود را از دست داه اند.

همچنین تاکنون ۵۶ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۲۲ نفر دُز اول، ۴۳ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۲۰ نفر دُز دوم و ۶۸۳ هزار و ۱۸۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۰ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۲۳۰ دُز رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha