در سال‌های گذشته که کرونا وجود خارجی نداشت، اکثر ما در روزهای پاییزی و زمان وارونگی هوا با وسایل نقلیه عمومی به سر کار یا دانشگاه می‌رفتیم، به این امید که بتوانیم وضعیت شهر را به حالت اولش برگردانیم و هوای پاک و سالمی را تنفس کنیم. اما در حال حاضر که شرایط جور دیگری است، مجبوریم برای انجام کارهای شخصی و ... با خودروی خودمان رفت‌وآمد کنیم، این درحالی‌ست که می‌دانیم آلاینده‌های موجود در هوا می‌توانند به ریه های ما حمله کنند و عوارض نامطلوبی را بر جای بگذارند. بهتر است بدانید که تنها راه برای کنترل و مهار آلودگی هوای داخل خودرو استفاده از تجهیزاتی مانند دستگاه تصفیه هواست. در ادامه بیشتر درباره‌ کارایی و انواع دستگاه تصفیه هوای خودرو توضیح می‌دهیم.

چطور از خود و خانواده‌مان در برابر آلودگی هوا محافظت کنیم؟

سلامت نیوز: در سال‌های گذشته که کرونا وجود خارجی نداشت، اکثر ما در روزهای پاییزی و زمان وارونگی هوا با وسایل نقلیه عمومی به سر کار یا دانشگاه می‌رفتیم، به این امید که بتوانیم وضعیت شهر را به حالت اولش برگردانیم و هوای پاک و سالمی را تنفس کنیم.

اما در حال حاضر که شرایط جور دیگری است، مجبوریم برای انجام کارهای شخصی و ... با خودروی خودمان رفت‌وآمد کنیم، این درحالی‌ست که می‌دانیم آلاینده‌های موجود در هوا می‌توانند به ریه های ما حمله کنند و عوارض نامطلوبی را بر جای بگذارند.

شاید با خودتان فکر کنید که هوای درون خودرو به اندازه هوای بیرون آلوده نیست و آنچنان هم جای نگرانی وجود ندارد! باید بگوییم که این باور، یک باور کاملاً غلط است! چراکه طبق تحقیقات انجام شده، فضاهای داخلی گاهی آلوده‌تر از هوای محیط بیرون هستند. آلاینده‌های موجود در هوای داخل خودرو، مانند هوای بیرون می‌توانند تاثیرات منفی و ماندگاری را روی سیستم بدن انسان به جا بگذارند. با این حساب، مهار آلودگی در فضاهای بسته‌ای مثل خودرو، منزل و... آن‌هم در شرایط حال حاضر که درگیر ویروس کرونا هستیم، اهمیت دوچندانی دارد.

بهتر است بدانید که تنها راه برای کنترل و مهار آلودگی هوای داخل خودرو استفاده از تجهیزاتی مانند دستگاه تصفیه هواست. در ادامه بیشتر درباره‌ کارایی و انواع دستگاه تصفیه هوای خودرو توضیح می‌دهیم.

آلودگی هوا؛ یکی از مشکلات عصر مدرنیته

قبل از شیوع ویروس کرونا، مسئولین، مردم را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق می‌کردند، اما با شیوع این ویروس، استفاده از وسایل نقلیه عمومی خطر ابتلای بیشتری را متوجه ما می‌کند و اکثر ما ترجیح می‌دهیم که با خودروی شخصی رفت‌وآمد کنیم. اما با این وجود باید بازهم مراقب بود، زیرا آلودگی هوا سبب آسیب دیدن ریه‌ها می‌شود و آسیب دیدن ریه‌ها آن‌هم در این شرایط، خطرناک است و ممکن است احتمال ابتلا به کرونا را بیشتر کند.

دانشمندان این نتیجه رسیده‌اند که تنفس طولانی مدتِ ذرات معلق بسیار ریز و گازهایی مانند فرمالدهید تأثیرات بسیار بدی را بر سیستم تنفسی خواهد گذاشت. این ذرات آلوده نه‌تنها در فضای باز، بلکه گاهی به میزان حتی 10 برابر بیشتر در محیط داخل خودرو هم یافت می‌شوند. این اعداد و ارقام کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسند؛ سوال اینجاست که برای حفظ سلامتی خودمان و خانواده‌مان در این شرایط چه کاری از دست‌مان برمی‌آید؟ مصرف مواد خوراکی و نوشیدنی مثل آب پرتقال، شیر و... می‌تواند تأثیر به‌سزایی بر عملکرد بهتر سیستم دفاعی بدن داشته باشد، اما از آن مهمتر پاکسازی محیط داخل خودروست که با استفاده از تجهیزاتی مانند دستگاه تصفیه هوا صورت می‌گیرد. این دستگاه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با تصفیه هوای درونِ خودرو و رفع آلودگی آن، از بروز سردردهای متعدد، سوزش چشم، گلودرد و... جلوگیری می‌کنند. شرکت آلماپرایم ؛ یکی از تولیدکنندگان انواع مختلف دستگاه تصفیه هوا در سالهای اخیر است. این شرکت، از پرچمداران این حوزه در بین تولیدات داخلی به حساب می‌آید که در ادامه چند مدل از تصفیه کننده هوای خودرویی این برند را بررسی می‌کنیم.

Uploaded image

انواع دستگاه تصفیه هوای خودرو

مدل‌های خودرویی دستگاه تصفیه هوا آلماپریم با مشخصات زیر تولید می‌شوند:

  1. Ap-151
  2. Ap-152
  3. Ap-121

در ادامه درباره مشخصات این مدل‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

  • Ap-151 و Ap-152

این دو مدل دستگاه تصفیه هوا برای استفاده در انواع خودرو، میز محل کار، خانه و.... مناسب هستند. از جمله ویژگی‌های آن‌ها:

  • پوشش‌دهی حدود 2 تا 3 متر مکعبی هوای اطراف خود،
  • نرخ خروجی هوای پاک تا 15 متر مکعب،
  • دارای 3 لایه فیلتر؛ فیلتر ضد باکتری، فیلتر هپا و فیلتر کربن فعال، که هرکدام وظیفه مشخصی دارند، برای مثال پیش‌فیلتر وظیفه جذب گردوغبار را برعهده دارد، فیلتر هپا ویروس‌ها و آلودگی‌های محیطی و باکتری‌های گازهای مضر ناشی از بنزین و سرب را جذب می‌کند و فیلتر کربن هم نقش بو زدا را دارد.
  • این دستگاه به راحتی و با یک پد ژله‌ای، روی داشبورد قرار می‌گیرد، همچنین این دستگاه تصفیه هوا دارای شارژر فندکی نیز هست که به راحتی می‌توانید از آن در درون خودرو استفاده کنید.
  • Ap-121

اگر تا‌به‌حال در یک فضای بسته قرار گرفته باشید، حتماً می‌دانید که بعد از مدتی هوای محبوس‌شده کیفیت خودش را از دست می‌دهد. حالا فرض کنید که کسی در این محیط بسته، سیگار هم بکشد! همه مردم از بوی سیگار در محیط‌های بسته تنفر دارند، حتی آن کسانی که خودشان سیگاری هستند! آلماپرایم برای این شرایط هم چاره‌ای اندیشیده است و دستگاهی را تولید کرده که می‌تواند با خوشبو کردن هوای داخل خودرو در کنار تصفیه هوای آلوده، شرایطی ایده‌آل را برای تنفس سالم‌تر ما فراهم کند. ویژگی‌های این مدل از دستگاه تصفیه کننده هوای خودرو شامل موارد زیر می‌شود:

  • یک محفظه خوشبوکننده دارد،
  • استفاده از هوای معطر به‌عنوان جایگزین هوای محیط،
  • نرخ خروجی هوای پاک تا 20 متر مکعب در ساعت،
  • بسیار سبک است (حدود 600 گرم)،

تصفیه هوای خودرویتان را به آلماپرایم بسپارید!

با توجه به آنچه تا اینجا گفته شد، استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای همه افراد لازم است، چراکه با شروع فصل پاییز و همچنین شیوع ویروس covid19 همه ما بیش از پیش به هوایی سالم‌تر و تمیزتر برای تنفس احتیاج داریم.

این دستگاه‌ها با انواع و اقسام مدلها، مانند خانگی، بیمارستانی و حتی تصفیه هوای خودرویی در بازار موجود هستند که همگی توسط تیم آلماپرایم تولید شده‌اند. این مجموعه با ارائه مشاوره خرید، ضمانت اصالت کالا، ارسال فوری، پشتیبانی واقعی، هفت روز ضمانت بازگشت کالا و امکان پرداخت درب منزل، تجربه یک خرید خوب را برایتان رقم میزند.

کافیست برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدل‌های موجود و انجام مشاوره خرید به سایت almaprime.com مراجعه کنید و یا با شماره 02166402000 تماس بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha