این روزها روزهای سخت آلودگی هواست و بسیاری مردم به ویژه سالمندان و کودکان به علت در امان ماندن از اثرات سوء آلودگی هوا خانه نشین کرده است و سلامت افراد را به شدت تهدید می‌کند؛ اما برخی گیاهان در خانه توانایی تصویه هوا را دارند.

این گیاهان آپارتمانی ضد آلودگی هوا هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس: این روزها آلودگی هوا به عنوان یک مسئله بسیار مهم در جامعه مطرح است و نتیجه وجود چنینی وضعیت آزار دهنده بروز بیماری های مختلف در افراد است. مواد سمی و شیمیایی موجود در هوا باعث بروز انواع سرطانها، مشکلات قلبی،تنفسی و ریوی، عقب ماندگی‌های ذهنی کودکان و.. می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌هایی از جمله برونشیت، سینوزیت، آسم و بسیاری از شرایط تنفسی دیگر را افزایش می‌دهد.

تنها منطقه‌ای که می‌تواند ما را در برابر همه بیماری‌های خطرناک از جمله آفتاب، بیماری‌های واگیردار، بادهای شدید، آلودگی و غیره محافظت کند، خانه ماست. گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا برای سلامت جسمی و روانی ما مفید هستند که علاوه بر تصفیه هوا تولید اکسیژن هم می‌کنند. خانه امن ترین مکان برای آسایش است؛ در نتیجه در گزارش پیشرو قصد داریم گیاهان آپارتمانی که با آلودگی هوا مبارزه می کنند و نقش موثری در پالایش و تصویه آن دارند را معرفی کنیم.

نخل اریکا بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا

نخل اریکا نه تنها یک گیاه آپارتمانی جذاب برای تصفیه هوا است، بلکه اکسیژن زیادی تولید می کند. نخل اریکا به طور ارگانیک برای جذب دی اکسید کربن و آزادسازی اکسیژن طراحی شده است. این گیاه در رتبه اول تصفیه کنندگی هوا نسبت به سایر گیاهان در میزان حذف سموم مضر مانند فرمالدئید، زایلن و تولوئن قرار دارد.

دراسنا گیاهی مناسب برای تصفیه هوا در منزل

این گیاه با جذب فرمالدئید، اکسید نیتروژن، زایلن، بنزن و تری کلرواتیلن هوا را تصفیه می‌کند.

فیکوس زیباترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا

گیاهی زیبا برای تصفیه هوای محیط با برگ‌های پر، ضخیم و براق، که به نام درخت فیکوس شناخته می‌شود. فیکوس می‌تواند سطح اکسیژن را افزایش دهد. علاوه بر این، توانایی فیلتر کردن VOC های مضر از جمله فرمالدئید، بنزن و تری کلرواتیلن را دارد.

لیلی صلح یا اسپاتی فیلوم

گلهای سفید روی نیلوفرهای صلح منحصر به فرد و متمایز هستند. که می‌تواند نشانه سعادت، جذابیت و خوش شانسی باشد. از سوی دیگر این گیاه نیاز به رسیدگی و نگهداری کمی دارد و راهی فوق العاده برای تصفیه هوا در داخل خانه هستند. علاوه بر جذاب بودن، نیلوفرهای صلح با ارائه هوای تمیز و غنی از اکسیژن به خانه شما کمک می‌کنند. نیلوفرهای صلح در حذف بنزن و تری کلرواتیلن موثر هستند. این دو آلاینده هم در محل سکونت و هم در محل کار به خصوص در شهرهای بزرگ و صنعتی وجود دارند.

گل گندمی، عالی برای تصفیه هوای اتاق بازی کودکان

گیاه گندمی یک گیاه عالی برای تصفیه هوای اتاق بازی کودکان هست؛ زیرا برای انسان و حیوانات خانگی مانند سگ و گربه غیر سمی است. البته، هنوز هم باید اقدامات احتیاطی را انجام داد تا گیاه را از دسترس کودک خود دور نگه دارید، زیرا کودک شما فکر می کند که برگ های این گیاه یک میان وعده خوب هست.


گیاه سانسوریا

همانطور که بالاتر اشاره شد. گیاه سانسوریا در شب بهترین عملکرد را برای تصفیه هوا دارد. در هنگام خواب، سموم را از بین می‌برد و اکسیژن ایجاد می‌کند و باعث می‌شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید و برای روزی که از خواب بیدار می‌شوید، آماده باشید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاه گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا سودمند است که بسیاری از مردم ممکن است با ویژگی‌های تصفیه کننده هوا و افزایش اکسیژن آن آشنا نباشند. توانایی گیاه آلوئه ورا در حذف آلاینده‌های موجود در هوا مانند بنزن و آلدئیدها به خوبی شناخته شده است. تفاوت آن با سایر گیاهان در این است که در شب نیز اکسیژن آزاد می‌کند، که آن را به گزینه‌ای عالی برای کنار تختخواب و سایر مکان‌های کوچک تبدیل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha