به لطف پیشرفت علم و فناوری، امروزه روش‌های درمانی و زیبایی کم‌تهاجم‌تری جایگزین عمل‌های زیبایی شده‌اند. البته نتایج برخی از آن‌ها دائمی نیست، اما مسلما عوارض بسیار کم‌تری را در پی خواهند داشت. به طور مثال پلاسما (حالت چهارم ماده) در رفع گودی زیر چشم، لیفت بینی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتایج بسیار خوبی را به‌جای گذاشته است. در حال‌حاضر پلاسماجت بینی طرفداران بسیار زیادی دارد و در اکثر کلینیک‌های زیبایی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما سوال این است که چرا

پلاسما جت بینی ؛ جایگزین جراحی‌های تهاجمی و گران قیمت

سلامت نیوز: «بکش و خوشگلم کن!»

این جمله مصداق بارز جهان امروز ماست. اطلاعات و آمارها نشان می‌دهد که در دو‌ دهه اخیر، میزان عمل‌های جراحی 80 درصد افزایش پیدا کرده‌است. کشور ایران نیز در این میان، رتبه قابل توجهی دارد! مسلما عمل‌های جراحی عوارض مختلفی را در پی‌خواهند‌ داشت. اما به لطف پیشرفت علم و فناوری، امروزه روش‌های درمانی و زیبایی کم‌تهاجم‌تری جایگزین عمل‌های زیبایی شده‌اند. البته نتایج برخی از آن‌ها دائمی نیست، اما مسلما عوارض بسیار کم‌تری را در پی خواهند داشت. به طور مثال پلاسما (حالت چهارم ماده) در رفع گودی زیر چشم، لیفت بینی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتایج بسیار خوبی را به‌جای گذاشته است. در حال‌حاضر پلاسماجت بینی طرفداران بسیار زیادی دارد و در اکثر کلینیک‌های زیبایی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما سوال این است که چرا باید پلاسماجت را انتخاب کنیم؟

چرا پلاسماجت؟

عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) در کنار تمام مزایای خود، معایبی هم دارد. ساختار بینی و غضروف‌های آن بسیار حساس است و در صورت بروز هرگونه اشباه، هر چند کوچک، تنفس شما به‌خطر می‌افتد. به همین دلیل بهتر است که در انتخاب‌های خود به خوبی دقت کنید. نکته بعدی این است که شما، هیچ تصوری از نتیجه عمل نخواهید داشت و ممکن است با گذشت زمان، از نتیجه عمل خود راضی نباشید! همه این‌عوامل دست‌ در ‌دست یکدیگر می‌دهند تا بسیاری از افراد سراغ عمل‌های زیبایی نروند! اما هر مشکل، راه‌حلی دارد.

پلاسما بینی، از جمله روش‌هایی است که هیچ آسیبی به ساختار بینی و پوست وارد نمی‌کند. البته دقت پزشک متخصص و نوع دستگاه نیز در این مسیر، نقش مهمی ایفا می‌کند، اما به طور کلی، پلاسماجت بینی عوارضی در پی نخواهد داشت. پس با خیال راحت می‌توانید زیبا شوید، بدون اینکه آسیبی به بدن خود وارد کنید! شاید از خود بپرسید که پلاسما جت بینی چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه، با فرآیند آن آشنا خواهید شد.

پلاسماجت بینی چگونه انجام می شود؟

پلاسما، حالت چهارم ماده، یک گاز یونیزه شده است که تعداد قابل توجهی از اتم‌های آن، الکترون خود را از دست داده‌اند. گاز پلاسما کاربردهای درمانی بسیار زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، پلاسما بینی است. در این روش، انرژی قوس الکتریکی ایجاد شده بین نوک سوزن و سطح پوست، به اعماق پوست نفوذ کرده و سبب چربی‌سوزی و تحریک سلول‌ها می‌شود. با انجام این کار، فرآیند کلاژن‌سازی سلول‌های پوست افزایش پیدا می‌کند. همچنین بخشی از لایه پوست تبخیر می‌شود. در نتیجه، قسمتی از پوست بینی، لیفت می‌شود و بینی کوچک‌تر به نظر می‌رسد. انرژی بسیار بالای ایجاد شده توسط دستگاه پلاسماجت، درد خفیفی را ایجاد می‌کند که با استفاده از کرم‌های موضعی بی حس‌کننده، به حداقل مقدار خود می‌رسد.

عوارض پلاسما بینی و میزان ماندگاری آن

یکی از مهم‌ترین سوالات پیرامون پلاسما بینی، میزان ماندگاری اثر پلاسما و عوارض آن است. البته که ماندگاری پلاسماجت بینی برخلاف عمل جراحی، دائمی نیست، اما با رعایت دستورالعمل‌های پزشک می‌توان مدت زمان آن را افزایش داد. عوامل مختلفی مانند ضخامت پوست، نوع و کیفیت دستگاه پلاسماجت، مهارت پزشک، جنس پوست، شکل بینی و... در ماندگاری پلاسماجت بینی دخیل است و نمی‌توان برای همه، نسخه‌ای یکسان پیچید! اما مطمئن باشید که بدون درد زیاد، زیبایی خود را دوچندان خواهید کرد.

عوارض پلاسماجت بینی بسیار محدود است؛ به گونه‌ای که می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. قرمزی، تورم، سوزش و درد بسیار خفیف در ناحیه درمانی، از عوارض پلاسماجت بینی است که پس از مدت زمانی کوتاهی محو می‌شود. البته بلافاصله پس از چند جلسه درمانی، در ناحیه مورد نظر پوسته‌های کربنی ظاهر خواهدشد که لمس آن‌ها ممنوع می‌باشد. در غیر اینصورت، مدت زمان بهبودی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

عمل بینی با پلاسما درد دارد ؟

این اطمینان را به شما خواهم داد که حتی 5 درصد از زجر و درد عمل بینی را هنگام پلاسما بینی تجربه نخواهید کرد. درضمن هیچ خبری از کبودی و خون و ... نیست. تنها به میزان اندکی سوزش قابل تحمل و چند زخم بسیار کوچک مشاهده خواهید کرد. لازم است که در بهترین حالت ممکن تا 8 روز از دست زدن به جای زخم پلاسما و آرایش کردن ناحیه مورد نظر اجتناب کنید. معمولا زخم های نقطه نقطه پلاسما جت تا چهار روز بعد از جلسه پلاسما تراپی شروع به ریزش خواهند کرد. این زخم ها نیز بسیار کوچک و سطحی هستند و نیازی نیست که از بابت تحمل درد، نگران باشید.

پلاسماجت یا پلاسما پن؟

ممکن است شما هم نام دستگاه پلاسما پن را شنیده باشید. این دستگاه تحول عظیمی در علم زیبایی و درمان است که بسیاری از پزشکان و متخصصین حوزه زیبایی را مجذوب خود کرده است. دستگاه پلاسما پن کارن طب یکی از تولیدات بومی ایران زمین است که با دریافت گواهینامه های معتبر تاییدیه پلاسما و قلم پلاسما مجوز دار، موفقیت چشم‌گیری در عرصه تجهیزات پزشکی خاورمیانه کسب کرده است. پلاسما پن با پلاسما جت تفاوتی ندارد و تنها فرق میان این دو دستگاه، وایرلس بودن پلاسما پن و کاربری راحت آن برای پزشکان است. اگر قصد آشنایی با دستگاه پلاسما پن و کاربردهای متفاوت درمانی و زیبایی این محصول را دارید، وبسایت کارن طب را دنبال کنید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha