افراد بالای ۴۰ سال ممکن است تا ۸ درصد از توده عضلانی خود را در هر دهه از زندگی از دست بدهند. بعد از ۷۰ سالگی، سرعت کاهش ممکن است دو برابر شود.

پنج راه قوی نگه داشتن توده های عضلانی در دوران پیری

سلامت نیوز:افراد بالای ۴۰ سال ممکن است تا ۸ درصد از توده عضلانی خود را در هر دهه از زندگی از دست بدهند. بعد از ۷۰ سالگی، سرعت کاهش ممکن است دو برابر شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، «سارکوپنی» یا از دست دادن عضلانی پیشرفته، تقریباً یک سوم افراد بالای ۵۰ سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


به گزارش زی نیوز،ماهیچه‌ها برای عملکرد اندام‌ها، سلامت پوست، ایمنی و متابولیسم، و همچنین برای اعمال معمول فیزیکی مانند برداشتن اشیا، باز کردن شیشه یا بلند شدن از صندلی بسیار مهم هستند.


به بیان دیگر، حفظ توده عضلانی با افزایش سن برای داشتن یک زندگی شاد و سالم بسیار مهم است.
از دست دادن عضله یک عامل مرتبط با افزایش سن است که به ندرت درباره آن صحبت می‌شود و افراد علائم آن مانند از دست دادن قدرت و انرژی را به عنوان بخشی طبیعی از پیری می‌پذیرند.


اما خبر خوب این است که می‌توانید با انجام اقدامات احتیاطی مناسب از روند کاهش عضله جلوگیری کنید یا به تأخیر بیاندازید. این اقدامات شامل موارد زیر هستند.


۱. برای حفظ عضلات و قدرت، ورزش منظم، از جمله تمرینات مقاومتی داشته باشید.


۲. رژیم غذایی حاوی منبع خوب پروتئین از گوشت بدون چربی، تخم مرغ و لوبیا داشته باشید. در هر وعده غذایی ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین مصرف کنید.


۳. یک رژیم غذایی متعادل پر از سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، پروتئین‌ها، چربی‌های سالم و ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی مانند کلسیم و ویتامین D را انتخاب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha