یکی از مسایل موجود بر سر راه واکسیناسیون همگانی کووید -۱۹ در ایران؛ عدم استفاده بسیاری از ایرانیان از واکسن های رایگان کووید -۱۹ است. بطوریکه حدودا ۳۰ درصد از جامعه هدف واکسن تاکنون حتی برای دریافت دوز اول واکسن نیز مراجعه ننموده اند.

فراخوان ارسال ایده های خلاقانه برای ترغیب افراد به استفاده از واکسن کووید -۱۹ در ایران

سلامت نیوز: یکی از مسایل موجود بر سر راه واکسیناسیون همگانی کووید -۱۹ در ایران؛ عدم استفاده بسیاری از ایرانیان از واکسن های رایگان کووید -۱۹ است. بطوریکه حدودا ۳۰ درصد از جامعه هدف واکسن تاکنون حتی برای دریافت دوز اول واکسن نیز مراجعه ننموده اند.

این پدیده ممکن است دلایل مختلفی مانند عدم اعتقاد به واکسن؛ عدم دسترسی فیزیکی و یا زمانی به واکسن؛ کم اهمیت بودن سلامت برای افراد؛ عدم آگاهی از واکسیناسیون و بسیاری از عوامل دیگر است. تاکنون تلاشهای زیادی برای ترغیب افراد برای واکسیناسیون انجام شده است؛ اقداماتی مانند تبلیغات گسترده در رسانه ها؛ گسترش مراکز توزیع واکسن؛ اطلاع رسانی گسترده و... . ولی با این وجود هنوز بخش بزرگی از جامعه ایران از پذیرش واکسن به هر نحو خودداری می کنند.


بدین منظور؛ مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان بنا به وظیفه ذاتی خود با همراهی معاونت بهداشتی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان قصد دارد جشنواره ای را برای ارسال ایده های خلاقانه برای ترغیب افراد برای واکسیناسیون به مرحله اجرا درآورد. ایده ها می توانند از طریق ایمیل به ادرس sdhrccollab@gmail.com و یا از طریق پست به ادرس رشت؛ میدان فرهنگ ؛ معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت ارسال شوند.


ایده های مورد بررسی باید ویژگی های زیر را داشته باشند:
۱-قابلیت اجرا داشته باشند. یعنی زیر ساختهای اجرایی دستگاههای اجرایی برای اجرای ایده فراهم باشد.
۲- هزینه اثربخش باشند. یعنی با هزینه ای معقول بتواند حجم مناسبی از مردم را ترغیب به واکسن زدن کند.
۳- جز مداخلات فعلی وزارت بهداشت و سایر سازمانها برای ترغیب واکسن زدن نباشد.

ایده های مورد بررسی به صورت خلاصه در یک صفحه شامل  عنوان ایده ؛ نام و نام خانوادگی پیشنهاد دهنده ( پیشنهاددهندگان) ء رشته تحصیلی ؛ شماره تلفن و ادرس ایمیل ( در صورت وجود) و محل سکونت و شغل  قرار گیرد. همچنین برای توضیحات مربوط به ایده نیز بیان مشکل موجود ؛ نوع و شکل ایده مد نظر و نحوه عملیاتی شدن ایده و چگونگی حل مشکل توسط ایده برای مرکز ارسال شود.  به عناوینی که فاقد نکات ضروری ذکر شده در بالا باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد.


مهلت ارسال ایده ها: 17 آذر ماه ۱۴۰۰
زمان داوری ایده ها: 24 آذر ماه 1400
زمان ارائه ایده های برتر و تعیین برندگان: 30 آذر ماه 1400
فراخوان مذکور هیچ محدودیتی در ارتباط با سن ؛ تحصیلات و نوع شغل افراد ندارد و همه افراد می توانند در این برنامه مشارکت داشته باشند. همچنین ایده های ارسالی می توانند در همه حیطه هایی که باعث افزایش ترغیب واکسن شوند ( برای مثال ایده خلاقانه در زمینه کاهش ازدحام یا بهبود تبلیغات و... )  نگارش شوند. ایده های ارسالی توسط کارشناسان و اعضای هیات علمی معاونت بهداشتی دانشگاه و مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت بررسی شده و ایده هایی که دارای شرایط باشند به ارایه دهندگان اعلام خواهد شد و سپس در یک جلسه آن لاین با حضور اعضای کمیته علمی ایده های برتر توسط پیشنهاد دهندگان اراپه خواهد شد و به سه ایده برتر مد نظر داوران جشنواره جوایزی نفیس به صورت نقدی تقدیم خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۱۳۳۳۳۳۲۴۹۸  مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و یا وب سایت sdhrc.gums.ac.ir  مراجعه نمایند.
 دبیر علمی برنامه: دکتر علی داوودی کیاکلایه
دبیر فن آوری برنامه: دکتر مصطفی گل شکن
دبیر اجرایی برنامه: دکتر عنایت اله همائی راد
 اعضای کمیته علمی:
دکتر علی داوودی کیاکلایه
دکتر آتوسا رهبر
دکتر مصطفی گل شکن
دکتر فردین مهرابیان
دکتر رسول تبری
دکتر نازیلا جوادی
دکتر فتانه بخشی
دکتر عنایت اله همایی راد
اعضای کمیته اجرایی:
فاطمه براری
سیده الهام حکیمی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha