سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 332204

1-فایده‌ای ندارد، ما که پیر می‌شویم!فعالیت بدنی منظم به شما کمک می‌کند جوان‌تر به نظر برسید، سرپا بمانید و احساس شادابی کنید. همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون را هم کاهش می‌دهد. پس ورزش برای سالمندان هم مفید است.

5 باور نادرست درباره‌ ورزش سالمندان

سلامت نیوز:1-فایده‌ای ندارد، ما که پیر می‌شویم!فعالیت بدنی منظم به شما کمک می‌کند جوان‌تر به نظر برسید، سرپا بمانید و احساس شادابی کنید. همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون را هم کاهش می‌دهد. پس ورزش برای سالمندان هم مفید است.


2-خطر ناتوانی و آسیب‌دیدگی را افزایش می‌دهد!
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،ورزش کردن به طور منظم می‌تواند نیرو و استقامت شما را تقویت کند. جلوی از دست رفتن توده استخوانی را می‌گیرد، تعادل بدن را بهبود می‌بخشد و در حقیقت از شما در برابر آسیب‌های استخوان‌ها و مفاصل محافظت می‌کند.


3-نمی‌توانیم مانند گذشته ورزش کنیم!
دگرگونی‌های هورمونی، سوخت‌وساز، تراکم استخوان‌ها و توده‌ عضلانی در سالمندی به این معناست که کارکرد بدن شما کاهش پیدا می‌کند ولی نکته اصلی این است که اگر اهداف خود را با توجه به سن‌تان تعیین کنید و از خودتان توقع خیلی بالایی نداشته باشید، موفق خواهید شد.


4-برای ورزش کردن زیادی پیر شده‌ایم!
هیچ‌وقت برای فعال بودن و تقویت سلامت خود پیر نیستید. بزرگ سالانی که دیرتر سراغ ورزش رفته‌اند، با پیشرفت بیشتری نسبت به جوانان مواجه شده‌اند. پس این باور نادرست را کنار بگذارید و با رعایت ایمنی و انجام فعالیت‌های ملایم، ورزش کردن را آغاز کنید.


5-سراسر بدن‌مان درد می‌کند!
تحرک داشتن می‌تواند به شما برای مهار درد کمک کند و نیروی‌تان را افزایش دهد. بسیاری از سالمندان پی برده‌اند که فعالیت منظم نه تنها جلوی کاهش نشاط ناشی از پیری را می‌گیرد، بلکه آن‌ها را تقویت هم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha