دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 332495

باید همیشه منتظر زلزله در پهنه کشور و بخصوص تهران بزرگ بود و در ضمن مطمئن بود که روزی در تهران یک زلزله ٧ به بالا که مصیبت بار خواهد بود.

تذکری درباره زلزله خفیف امروز تهران

سلامت نیوز: باید همیشه منتظر  زلزله در پهنه کشور و بخصوص تهران بزرگ بود و در ضمن مطمئن بود که روزی در تهران یک زلزله ٧ به بالا که مصیبت بار خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، امروز زلزله ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتری صبح امروز استان تهران را لرزاند.

بی شک زلزله امروز که در حدود ٣،٣ ارزیابی و محاسبه شده است، زلزله بزرگی نیست و عملا نباید نگران آن بود! هر روزه تعداد زیادی از این نوع زلزله ها در تهران رخ می دهد که نشانگر پویا و زنده بود گسل ها است.
تصور اینکه این زلزله کوچک ممکن است، آغاز گر یک زلزله بزرگ باشد، عملا با توجه به پیشینه این نوع زلزله ها و نگاشت های محلی امید زیادی هست که چنین نباشد.

بیشتر از نگرانی درباره زلزله های کوچک توصیه حقیر این است که با شناخت بهتر و قبول واقعیت لرزه خیزی پهنه هر چه سریعتر شهرداری و استانداری نسبت به توجه ویژه برای مدیریت زلزله و خطر اقدامات لازم را شروع بفرمایند که عملا ٣٠ سال با تاخیر خواهد بود.  

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha