سلامت نیوز: یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد مکمل‌های پروبیوتیک به زنان کمک می ‌کنند مصرف قند را تا چهار درصد کاهش دهند. بر این اساس مشخص شد که پروبیوتیک‌ ها قادر به تغییر عادات غذایی افراد هستند.

راهی برای کم کردن میل به شیرینی جات در خانم ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، محققان دانشگاه ساری (University of Surrey) انگلستان در صدد بررسی این موضوع هستند که آیا پروبیوتیک ها می تواند بر عادات غذایی افراد تاثیر بگذارند یا خیر؟ در این مطالعه، پژوهشگران به بررسی باکتری های روده ۴۸ زن جوان سالم بین سنین ۱۸ تا ۲۵ سال پرداختند.

در این مطالعه زنان فوق به دو گروه مجزا تقسیم شدند که به مدت ۲۸ روز به گروه نخست مکمل‌ های GOS (BiotisTM) ارائه و به گروه دیگر دارونما داده شد. در ادامه از زنان خواسته شد که یک دفتر خاطرات غذایی از عادات خوردن و آشامیدن خود داشته باشند. محققان همچنین نمونه مدفوع این شرکت کنندگان را برای تعیین توالی میکروبیوم روده آن ها جمع آوری کردند.


اعضای این تیم تحقیقاتی دریافت شرکت‌ کنندگانی که از مکمل‌های پروبیوتیک GOS استفاده می ‌کردند، 4.1 درصد قند کمتر و 4.3 درصد کالری کمتری از کربوهیدرات‌ ها نسبت به زنان گروه دریافت کننده دارونما مصرف کردند. این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که مکمل‌های GOS را مصرف می ‌کنند، حدود 4.2 درصد انرژی بیشتری از چربی ‌های خود می سوزانند.

اعضای این تیم پژوهشی پس از تجزیه و تحلیل نتایج به دست آمده از این مطالعه دریافتند که مکمل ‌های پروبیوتیک ترکیب میکروبیوم روده را تغییر داده و سطح بیفیدوباکتریوم سیستم گوارش را نیز افزایش می ‌دهد. این تغییرات با مصرف مواد مغذی توسط زنان در دوره چهار هفته‌ ای  این مطالعه مرتبط است.

دکتر کاترین کوهن کادوش، سرپرست این تیم تحقیقاتی درباره موضوع فوق گفت: در این مطالعه، ما به بررسی تأثیر مصرف پرو بیوتیک بر سلامت زنان جوان تمرکز کردیم. استرس و اضطراب مدت ‌هاست که به عنوان عوامل دخیل در اختلالات تغذیه شناخته شده و شواهد فزاینده  ‌ای برای حمایت از تأثیر استرس بر رفتارهای غذایی ناسالم وجود دارد. در این میان نقش باکتری های روده را نباید نادیده گرفت.


این مطالعه نشان می ‌دهد که تقویت رشد باکتری ‌های مفید در روده، با کاهش اضطراب همراه بوده و سطح سلامتی افراد را بهبود بخشیده و ممکن است به انتخاب مواد غذایی سالم‌ تر کمک کند.

دکتر نیکولا جانستون، یکی از نویسندگان این مطالعه در تکمیل این توضیحات می افزاید: تا کنون، تحقیقات ما روشن کرده است که پروبیوتیک ‌هایی مانند گالاکتو الیگوساکاریدها در افزایش رشد باکتری‌های روده مؤثر هستند و این ممکن است تأثیر مثبتی بر آنچه می ‌خوریم و احساس ما به مواد غذایی داشته باشد. اکنون، برای تأیید و کمک به درک مکانیسم‌ هایی که به گالاکتوالیگوساکاریدها اجازه می‌دهد اشتیاق ما به محصولات قندی سرکوب شود، باید مطالعات بیشتری انجام شود.
شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Nutrients منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha