سلامت نیوز: برای خیلی ها احتمال مبتلا شدن به زوال عقل یکی از ترسناک ترین جنبه های پا به سن گذاشتن است. ۵۵ میلیون نفر در سرتاسر جهان درگیر این عارضه هستند و به گفته سازمان جهانی بهداشت این عدد تا سال ۲۰۳۰ به ۷۸ میلیون خواهد رسید.

اگر این طور راه می‌روید، بدانید در آستانه ابتلا به زوال عقل هستید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  Best Life، بر اساس داده های یک مطالعه ی جدید با نگاه به راه رفتن افراد می توان نشانه های ابتدایی زوال عقل را در آن ها مشاهده کرد.
 

در مطالعه ای که در سپتامبر سال ۲۰۱۹ در نشریه Alzheimer’s & Dementia منتشر شد، این موضوع که آیا می توان با نگاه به نحوه راه رفتن اشخاص ابتلا یا عدم ابتلای آن ها را به «زوال عقل با اجسام لویی» (LBD) یا «آلزایمر» تشخیص داد مورد بررسی قرار گرفت.

پژوهشگرانِ این مطالعه برای سنجش نظریه شان ۱۱۰ شرکت کننده اعم از ۴۵ شخص مبتلا به زوال عقل با اجسام لویی، ۳۶ نفر مبتلا به آلزایمر و ۲۹ شخص بزرگسال سالم بالای ۶۵ سال را به عنوان گروه کنترل گرد هم آوردند. سپس از هر فرد خواسته شد تا بر روی کفپوشی مجهز به حسگر راه برود تا بدین طریق همه چیز درباره ی نحوه راه رفتنش از جمله سرعت قدم زدن، فاصله ی بین قدم ها و مدت زمانی که هر پا روی زمین می ماند را اندازه بگیرند.

به گفته ریونا مک آردل، پژوهشگر ارشد این تحقیق، نتایج این مطالعه نشان داد که هر دو گروهی که مبتلا به بیماری بودند نسبت به افراد سالم متفاوت راه می رفتند بدین ترتیب که گام های کوچک تر و سرعتی پایین تر داشتند و هر پا را مدت بیشتری روی زمین نگه می داشتند. حتی بین دو گروه مبتلا نیز در نحوه راه رفتن تفاوت وجود داشت.

پژوهشگران به این نکته اشاره می کنند که یافته های این مطالعه از آن جهت می توانند مفید باشند که از این طریق می توان بیماری را در مراحل ابتدایی تشخیص داد چرا که روش های دیگر همچون اسکن مغز و تست حافظه علائم محسوس تری نیاز دارند.

شاید از این هم مهمتر این موضوع باشد که با این تست می توان فهمید که بیمار در حال تجربه چه نوع زوال عقلی است چرا که برخی داروهای ضدروان‌پریشی برای بیماران مبتلا به LBD می توان مضر باشد.

مک آردل می گوید: «هنوز برای زوال عقل درمانی وجود ندارد اما تشخیص دقیق می تواند حمایت، اطلاعات و درمان های سریع را برای کاهش علائم در پی داشته باشد.»

ترجمه از روزیاتو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha