سلامت نیوز:استاندار تهران از واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ خبر داد.

کودکان ۹ تا ۱۲ سال واکسینه می‌شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، "محسن منصوری" استاندار تهران در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت:  صبح امروز در ستاد ملی کرونا تصمیم براین شد واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال هم انجام شود.

وی ادامه داد: این اقدام داوطلبانه و با رضایت والدین است تنوع واکسن هم از طریق کمیته علمی و وزارت بهداشت اعلام خواهد شد. کف واکسیناسیون از امروز از سن ۹ سال با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا انجام خواهد شد.

او درباره تزریق دوز سوم گفت: استقبال از تزریق دوز سوم شایسته و کافی نیست. تزریق دوز سوم واجب است.

وی درباره مرزهای ورودی به استان تهران گفت: متاسفانه در ورودی های ما مانند فرودگاه امام برخی از مسافران ایرانی و خارجی تست پی سی ار منفی هم داشتند اما وقتی به صورت رندوم تست گرفته شد تست کرونا مثبت شده اند و این گواهی از اعتبار لازم برخوردار نیست و باید مراقبت‌ها تشدید شود.

او درباره بازگشایی مدارس گفت:مراقبت از سلامت دانش آموزان و دانشجویان برای ما واجب است و خط قرمز ما است اما نباید کوتاهی در این زمینه داشته باشیم و باعث افت تحصیلی شود استان تهران در زمینه بازگشایی وضعیت خوبی ندارد لذا فرمانداران و روسای دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه جلسه گذاشته و بازگشایی حداکثری را در دستور کار بگذارید تا خودمان را به بازگشایی متوسط کشور برسانیم.

استاندار تهران درباره زیرساخت‌های بهداشت و درمان گفت: این منابع مورد نیاز با کارهای عادی قابل رفع نیست. اما رفع این نیازها کاملا شدنی است. در جلسه با رییس جمهور روسای سه دانشگاه اعلام نیاز نکردند و محور جلسه ما تکمیل پروژه های نیمه کاره در حوزه درمان بوده که موضوع مهمی است. وضعیت منابع کشور مشخص است به نظر می رسد بهترین راهکار برای رفع این مشکل موضوع مولد سازی است که اگر بخشی را نقد و به سرمایه تبدیل کنیم می توانیم مشکل را رفع کنیم.

وی درباره راه اندازی پروژه های نیمه تکمیل گفت: برخی از پروژه های بهداشت و درمان که پیشرفت فیزیکی بالا دارد را باید سریعا تکمیل کرده و به بهره برداری برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha