یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 335053

شادی مانند شمعی است که اگر آن را روشن کنی با شعله ی کوچک خود می تواند صدها شمع دیگر را نیز روشن کند، احساسات خوب و شادی تو نیز می تواند بدون کاستی به اشتراک گذاشته شود.

روز جهانی شادی

 سلامت نیوز : روز جهانی شادی یک رویداد جهانی است که سالانه 20 مارس ( 29 اسفند ) توسط سازمان ملل متحد ترتیب داده می شود.از سال ۲۰۱۳، سازمان ملل متحد،  روز جهانی شادی را به عنوان راهی برای به رسمیت شناختن اهمیت شادی در زندگی مردم در سراسر جهان جشن گرفته است. در سال ۲۰۱۵ نیز سازمان ملل متحد پروسه ای را با آرمان پایان دادن به فقر و تنگ دستی،کاهش نابرابر و محافظت از کره ی زمین آغاز کرد. در این راستا، در سال ۲۰۱۷، کارناوال Smurfs در پشتیبانی از اهداف توسعه پایدار برای روز جهانی شادی به راه افتاد..این یادآوری است که شاد بودن یک حق انسانی است و ارزش تجلیل دارد.

شادی به طور مستقیم بر تمام جنبه های زندگی افراد چه در سطح فردی و چه در سطح اجتماعی تاثیر مستقیم می گذارد؛به هر اندازه ای که مردم از زندگی خود احساس رضایت داشته باشند، به همان میزان نیز احتمال بروز تغییر ناخوشایند و بحران ناگهانی به حداقل خود میرسد . جامعه ای که درصد رضایت مردمش از زندگی در سطح بالاتری قرار دارد، آسان تر و سریع تر مسیر پیشرفت را طی می کند، می تواند خلاق باشد و در شاخه های مختلف به شکوفایی برسد. برعکس آن مردمانی که همیشه با غم زندگی می کنند، در کنج خلوت خود مانده و علاقه و تمایلی به ادامه ی زندگی نشان نمی دهند و از تغییر کردن بیزارند.

شادی همانطور که حد و مرزی نمی شناسد، تعاریف مختلفی نیز دارد، برخی می‌گویند شادی یعنی ثروتمند بودن. برخی  دیگر  شادی را  با  سلامت و تندرستی خود همراه می دانند و از نظر برخی دیگر نیز پیدا کردن عشق واقعی،خانواده ی شاد یا دوستان واقعی،پیدا کردن شغل دلخواه یا دستیابی به هدفی معین و یا رسیدن به آرزوهای خود. بهتر است بگوییم برای شاد بودن حتما لزومی ندارد اتفاقات خیلی خاص و بزرگی در زندگی برایمان بیافتد، می توانیم با کوچیک ترین چیز هایی که در زندگیمان داریم نیز شاد باشیم. تنها کافی است که بخواهیم !

happy life

هفت قانون شاد بودن:

  1.  هرگز متنفر نباش
  2.  نگران نباش
  3.  ساده زندگی کن
  4. کم توقع باش اما برای رسیدن به رویا هایت تلاش کن.
  5. فراوان ببخش
  6.  همیشه لبخند بزن
  7.  عاشق باش و عاشق بمان

چرا باید شاد باشیم؟

  1. یکی از گرانبها ترین نعمت هایی که داریم، منحصر به فرد بودنمان است. هرکدام استعداد ها و ویژگی های شخصیتی خاصی داریم که می توانیم با استفاده از آنها بهترین خودمان باشیم و خوشحال زندگی کنیم.
  2.  شما تنها نیستید! فراموش نکنید که خانواده ی شما از صمیم قلب به شما علاقه دارند و لبخند شما قلب آنها را گرم نگه می دارد.
  3.  می توانید تصور کنید که جهان پر از افراد ناراضی و تلخ باشد؟ یا همیشه در جنگ و نزاع؟! ما هیچ کدامخواهان چنین جهانی چه برای خود چه برای فرزندانمان نیستیم. خوشحال باشیم و شادی را با کمک همدیگر زنده نگه داریم.
  4. افرادی که شاد هستند، دوستان بیشتر و دشمنان کمتری دارند. کسی را دلخور و دل سرد نمی کنند در نتیجه می توانند روابط بهتری را شکل دهند.
  5.  بخاطر دستاورد هایتان شکرگذار باشید. به مسیری که طی کرده  و موفقیت هایی که کسب کرده اید نگاه کنید و به خودتان هدیه ای بدهید و خودتان را خوشحال کنید. شما لیاقت بهترین ها را دارید.
  6.   چیز های سرگرم کننده ی بسیاری وجود دارد که می تواند شما را نسبت به زندگی دلگرم کند. مثل یک موسیقی خوب، یک فنجان قهوه در کنار کسی که دوستش دارید، شنیدن صدای گنجشک ها در بهار و..

چگونه شاد باشیم؟

  1. تغییر کردن را دوست داشته باشید و در برابر آن مقاومت نکنید. برای داشتن یک زندگی شاد نسبت به تغییرات انطباق پذیر باشید و روابط اجتماعی خود را گسترش دهید.
  2.  برای خود هدفی تعیین کنید. و برای رسیدن به آن هدف تلاش کنید و به خودتان باور داشته باشید.
  3.  به زندگی نگرش مثبت داشته باشید، مثبت اندیشی شما باعث افزایش اعتماد بنفس و یک زندگی شادتر می‌شود.
  4. افراد باهوش به زندگی شبیه یک بازی نگاه می کنند، حتی در شرایط منفی نیز با دید مثبت به آن نگاه کرده و سعی در حل کردن آن مشکل دارند.
  5. خودتان را دوست داشته باشید و به خودتان احترام بگذارید. شما همواره در هر شرایطی کنار خودتان  می مانید، پس عاشق همه چیز خود باشید.
  6. احساس افتخار کنید. حتی اگر شکست خورده اید بدانید که تلاش خود را کرده اید.
  7. از شکست خوردن نترسید، شما اگر شکست نخورید راه رسیدن به موفقیت را پیدا نمی کنید.
  8. خشم و ناراحتی خود را مدیریت کنید.  همه ما تنها یکبار زندگی میکنیم، پس قدر تک تک لحظه های زندگیمان را بدانیم و با خشم و عصبانیت آن را هدر ندهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha