دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 335440

سلامت نیوز:هر چند که داده های مطالعات اولیه حاکی از آن بوده که قهوه می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی برای سلامتی شود اما یک مطالعه اخیر شواهد قوی درباره برخی مزایای این نوشیدنی برای بدن را نشان می دهد.

برخی احتیاط ها درباره مصرف قهوه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، "فرانک هو"، رئیس دپارتمان تغذیه در دانشگاه "هاروارد" در این باره می گوید: شواهد کلی و متقاعد کننده نشان می دهند که قهوه بیشتر از آن که مضر باشد، مفید بوده است و مصرف متعادل و به اندازه این نوشیدنی می تواند برای اکثر افراد در یک رژیم غذایی سالم قرار گیرد.

به گفته وی، مصرف متعادل ​​قهوه - حدود دو تا پنج فنجان در روز بسته به شرایط جسمی افراد - با احتمال کمتر خطر ابتلا به دیابت نوع دو، بیماری قلبی، سرطان کبد و سرطان مخاط رحم، بیماری پارکینسون و افسردگی مرتبط است و حتی ممکن است نوشیدن قهوه خطر مرگ زودهنگام در افراد را نیز کاهش دهد.

تحقیقات اولیه ای که در مورد فواید و مضرات مصرف قهوه انجام گرفت، مصرف این نوشیدنی را با بیماری قلبی و آسم مرتبط می‌دانست با این حال "هو" اشاره کرد که بسیاری از شرکت‌کنندگان در آن مطالعات سیگار می‌کشیدند که ممکن است باعث شود محققان فکر کنند نوشیدن قهوه باعث ایجاد اثرات نامطلوبی است که اکنون با سیگار کشیدن مرتبط است.

با این حال بر اساس داده های این مطالعه جدید، گروه های خاصی از افراد می بایست در نوشیدن قهوه محتاط باشند. همچنین در مورد تاثیرات قهوه بر کودکان نیز تاکنون اطلاعات زیادی در دست نیست. کافئین همچنین می تواند در دوران بارداری نیز مضر باشد. مصرف بیش از اندازه کافئین می تواند باعث ایجاد اضطراب در افراد مبتلا به هراس یا اختلالات اضطرابی نیز شود.

به گزارش سایت اطلاع رسانی دانشکده بهداشت عمومی چان در دانشگاه هاروارد، متخصصان همچنین استفاده از کاغذ صافی برای دم کردن قهوه (به اصطلاح قهوه فیلتر شده) را توصیه می کنند، چرا که قهوه بدون فیلتر با افزایش خطر مرگ زودهنگام مرتبط است و می تواند حاوی ترکیباتی باشد که سطح LDL یا کلسترول "بد" را در بدن افزایش می دهند. آن ها همچنین تاکید می کنند که افراد در هنگام نوشیدن قهوه باید از مصرف بیش از اندازه خامه یا شکر نیز خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha