سلامت نیوز: مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد حدود نیمی از بزرگسالان آمریکایی تحت تأثیر فشار خون بالا هستند و این موضوع عامل اصلی مرگ ۸۲ هزارنفر در سال است. در این میان مطالعات نشان می دهد کار اداری باعث افزایش فشار خون می شود.

فشارخون، خطری که کارمندان را هدف قرار می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، مطالعات پژوهشگران نشان می دهد افرادی که ساعات طولانی را در محل کار خود حضور دارند به احتمال زیاد به پرفشاری خون پنهان، که یک نوع پنهان فشار خون بالا است، مبتلا هستند. فشار خون مخفی معمولاً توسط پزشکان تشخیص داده نمی‌شود، زیرا فشار خون بیمار در ویزیت‌های پزشکی طبیعی است اما در خانه یا خارج از کلینیک بالا است.

به گفته کارشناسان، کار کردن به مدت ۴۹ ساعت یا بیشتر در هفته خطر ابتلا به فشار خون بالا را تا ۷۰ درصد افزایش می دهد.  این مطالعات روی ۳۵۴۷ کارمند کانادایی انجام شد و محققان دریافتند در میان افرادی که ۴۱ تا ۴۸ ساعت در هفته کار می‌ کردند، احتمال ابتلا به فشار خون پنهان در آنها ۵۴ درصد بیشتر بود و این افراد ۴۲ درصد بیشتر در معرض فشار خون بالای مداوم بودند.

دکتر خاویر ترودل، نویسنده اول این مطالعه، درباره موضوع فوق گفت: فشار خون بالای مخفی و پایدار با خطر بیماری قلبی عروقی بیشتر مرتبط است. فشار شغلی، یک عامل استرس ‌زای کاری است که به عنوان ترکیبی از خواسته‌های کاری بالا و اختیار تصمیم‌ گیری پایین تعریف می‌شود. با این حال، سایر عوامل استرس زا نیز ممکن است روی فشار خون تأثیر داشته باشند.

تحقیقات بعدی می‌تواند بررسی کند که آیا مسئولیت‌های خانوادگی مانند تعداد فرزندان ، وظایف خانه و نقش مراقبت از کودک نیز  با شرایط کاری برای توضیح فشار خون بالا تعامل دارد یا خیر.

گفتنی است این مطالعه طی پنج سال انجام شده و ۱۹ درصد از این کارمندان قبلاً قرص فشار خون مصرف می کردند. در این میان حدود ۱۳ درصد از کارمندان مطالعه شده فشار خون مخفی داشتند اما هیچ دارویی برای فشار خون بالا مصرف نمی کردند.
در این میان تاثیر ساعات کار طولانی بر فشار خون هم برای زنان و هم برای مردان شرکت کننده در این مطالعه یکسان بود.

دکتر ترودل در این رابطه گفت: مردم باید توجه داشته باشند که ساعات طولانی کار ممکن است بر سلامت قلب آنها تأثیر بگذارد. اگر ساعات طولانی کار می کنید، باید با پزشک خود در مورد بررسی فشار خون خود در طول زمان کار مشورت کنید.
در خاتمه گفتنی است فشار خون مخفی می تواند برای مدت طولانی بر سلامت فردی تأثیر گذاشته و در دراز مدت با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی همراه شود.

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در  مجله تخصصی  journal Hypertension منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha