چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 335896

سلامت نیوز:کاهش وزن مستلزم کار سخت، نظم و انضباط زیادی است. اگر در مسیر کاهش وزن خود موفق باشید، طبیعی است که بخواهید پیشرفت خود را حفظ کنید. وقتی صحبت در مورد چربی شکم می‌شود دلایل بیشتری برای جلوگیری از بازگشت آن وجود دارد.

روشی که از بازگشت چربی شکمی جلوگیری می‌کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، چربی شکم در مرکز بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ قرار دارد. خلاص شدن از شر چربی‌های اضافی شکم می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری‌ها و سایر شرایط سلامتی را کاهش دهد.

به گزارش هلث نیوز،بنابراین اگر با موفقیت چربی اضافی شکم خود را از دست داده‌اید، چگونه می‌توانید از بازگشت آن جلوگیری کنید؟ حفظ یک سبک زندگی سالم که شامل رژیم غذایی متعادل و ورزش کافی باشد، در واقع تمام آن چیزی است که برای سالم ماندن لازم است. با این حال ترفندهایی وجود دارد که می‌توان برای جلوگیری از افزایش وزن مجدد از آن استفاده کرد.

مهم است که برای پیشرفت در تمام زمینه‌های زندگی به خود پاداش دهید اما به جای پاداش دادن به خود با غذا، تجربیات یا اقلام مادی مانند لباس‌های نو یا آبگرم را امتحان کنید. همچنین ممکن است پیگیری غذاهایی که می‌خورید، مفید باشد تا بتوانید از بازگشت به عادات پرخوری خودداری کنید. اگر قبلا برای حفظ وزن خود تلاش کرده‌اید، می‌توانید وزن خود را یک بار بررسی کنید تا دریابید که دوباره افزایش وزن را آغاز کرده‌اید یا خیر.

هنگامی که در مورد کاهش چربی شکم صحبت می‌کنید، مهم است که بدانید برای سالم بودن نیازی به داشتن سیکس‌پک(شکم ۶ تکه) قابل مشاهده ندارید. در حالی که داشتن شکم صاف به‌ طور کلی نشانه خوبی از سلامتی افراد است اما لزوما به این معنا نیست که شما نسبت به فردی که چربی بیشتری در آن ناحیه دارد، سالم‌تر هستید. البته ژنتیک نقش مهمی در محل ذخیره چربی دارد.

دکتر مایکل نوسبام گفت: کسانی هستند که اساسا مستعد داشتن شکمی مشابه با مادر یا پدر خود هستند. 

زنان به خصوص اغلب برای از دست دادن چربی دور شکم خود مشکل دارند. چربی شکم به محافظت از اندام‌های تناسلی قبل و در طول بارداری کمک می‌کند؛ بنابراین معمولا خانم‌ها در سنین پایین مقداری افزایش چربی شکم دارند و خلاص شدن از شر آن نیز دشوار است.

مقداری از چربی شکم نباید باعث نگرانی شود؛ به خصوص اگر در محدوده وزنی سالم قرار بگیرید و سبک زندگی سالمی داشته باشید. اگر نگران چربی شکم هستید، می‌توانید از پزشک خود در مورد اینکه آیا باید به کاهش وزن فکر کنید یا خیر مشورت بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha