همه زمانی قدر مشاوره های پزشکی را دانستیم که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد. شاید تا قبل از این، بیشتر افراد ترجیح می‌دادند که به صورت حضوری ویزیت شوند. اما بعد از همه گیری کرونا مشخص شد که یک سرویس آنلاین مشاوره پزشکی تا چه اندازه می‌تواند برای مردم سودمند باشد. مشاوره پزشکی و روانشناسی آنلاین امروزه به یک شیوه استاندارد و پرطرفدار در بین اغلب بیماران تبدیل شده است. بر خلاف تصور عموم مردم چنین روشی تنها برای مشاوره روانشناسی کارایی ندارد و می‌توان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را با این شیوه درمان کرد.

خدمات مشاوره روانشناسی و پزشکی اینترنتی، با ارزش ترین خدمات آنلاین !

مزایای مشاوره آنلاین پزشکی- روانشناسی چیست؟

کسانی که قبل از کرونا با فضای آنلاین سروکار داشته اند، از مزایای پزشک آنلاین باخبر بوده اند. اما بعد از شیوع این بیماری خطرناک، بسیاری از افراد به اهمیت وجود یک سرویس مشاوره آنلاین پزشکی پی بردند. با کرونا یا بی کرونا، به پلتفرم های مشاوره روانشناسی و پزشکی به صورت آنلاین نیاز است. زیرا از این طریق پزشکان عمومی، متخصص یا فوق تخصص در یک بستر جمع می شوند تا بیماران را از هر نقطه‌ای از کشور به صورت کاملاً حرفه‌ای ویزیت کنند.

راحتی در استفاده

بهترین کلمه برای وصف مشاوره پزشکی اینترنتی راحتی در استفاده از این شیوه است. شما بدون اینکه از خانه یا محل کار خود خارج شوید، می توانید به پزشک مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. این مزیت زمانی که بیمار هستید یا نمی خواهید در شرایط بحرانی کرونا در مطب های شلوغ و پر از بیمار حضور پیدا کنید، اهمیت بیشتری دارد. کافی است در یک اتاق آرام قرار بگیرید و بدون هیچ استرس و نگرانی به صورت غیر حضوری ویزیت شوید.

دسترسی بالا

وقتی صحبت از دسترسی در مشاوره آنلاین پزشکی می شود، منظور ما چندین فاکتور مختلف است. میزان دسترسی شما به جامعه بزرگی از پزشکان و قابلیت دسترسی به پزشکان ماهر از هر نقطه ای از ایران، در این لیست قرار می گیرند. وقتی صحبت از پزشک آنلاین می شود، دیگر نباید دغدغه این را داشته باشید که خدمات مورد انتظار شما پوشش داده می شود یا خیر. زیرا بسترهای معتبر برای مشاوره با پیش بینی چنین شرایطی راه حل آن را پیدا کرده اند.

از طرف دیگر روی کار آمدن مشاوره پزشکی آنلاین شرایط را برای افرادی که در شهرهای با امکانات کم یا روستاها و مناطق دور افتاده زندگی می کنند، از همیشه راحت تر کرده است.

3. حفظ حریم خصوصی

در شرایط مشاوره غیرحضوری برای بیماری ها یا مشکلات مختلف، حریم خصوصی شما بسیار بیشتر از ویزیت سنتی حفظ خواهد شد. شما می توانید وقت مشاوره خود را در زمانی بگیرید که هیچ کس در خانه نیست.

4. صرفه جویی در زمان و هزینه ها

با مشاوره آنلاین پزشکی شما نه تنها در پول خود صرفه جویی می کنید، بلکه دیگر مجبور نیستید دقایق و حتی ساعاتی را برای ویزیت شدن توسط یک پزشک متخصص هدر دهید. این شرایط خصوصاً برای افرادی که باید به طور مداوم به پزشک مراجعه کنند، یا کسانی که در شهرهای شلوغ و پر ترافیک زندگی می کنند، اهمیت ویژه ای دارد.

چگونه به پزشک متخصص آنلاین خوب دسترسی داشته باشیم؟

همانطور که تمامی پزشکانی که افراد را به صورت حضوری ویزیت می کنند، از تبحر و مهارت یک اندازه برخوردار نیستند، مشاوره گرفتن از همه پزشکان آنلاین هم به میزان مساوی نتیجه بخش نخواهد بود. در انتخاب بستری که بتواند شرایط درمان آنلاین پزشکی مناسبی را برای شما فراهم کند، باید به نکات زیر توجه کنید.

  • از پلتفرمی استفاده کنید که اعتبار بالایی دارد و در بین مردم شناخته شده تر است.
  • سیستمی را برای ارائه خدمات مشاوره آنلاین پزشکی انتخاب کنید که گزینه های متعددی از پزشکان متخصص و فوق تخصص را در اختیار شما قرار می دهد.
  • فضایی که برای مشاوره خود بر می گزینید باید تمامی امکانات لازم برای یک مشاوره پزشکی فوق حرفه ای را برای شما فراهم کند.
  • بسترهای آنلاین ارائه دهنده خدمات پزشکی باید اکثر بیماری ها را تحت پوشش خود داشته باشند.
  • مکان مشاوره اینترنتی باید به شکلی باشد که بتوان به راحتی در آن نظرات مثبت و منفی را ثبت کرد.
  • چنین فضایی باید بتواند به راحتی صلاحیت ها و تجارب مهم تمامی پزشکان را در معرض دید عموم قرار دهد.

با توجه به موارد بالا برخی از سیستم های آنلاین برای جلب رضایت هر چه بیشتر کاربران خود شرایطی را فراهم کرده اند.

مشاوره آنلاین پزشکی برای چه افرادی مناسب است؟

مشاوره آنلاین می تواند برای اغلب افراد زیر بهترین گزینه درمانی محسوب شود.

  • کسانی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند.
  • افرادی که از شرایط کرونا و شلوغ بودن مطب ها واهمه دارند.
  • افرادی که مراجعه به مطب پزشک را یک فرایند خسته کننده می دانند.
  • کسانی که مشغله کاری زیادی دارند و انعطاف پذیری زمانی را به هر روش ویزیت دیگری ترجیح می دهند.
  • بیمارانی که اعتماد به نفس کافی برای گفت‌وگو مستقیم با پزشک را ندارند.

آیا درمان آنلاین ایده خوبی است؟

شاید به نظر برسد که درمان آنلاین یک ایده جدید است که تازه بعد از شیوع کرونا کمی رنگ و لعاب گرفته است. جالب است بدانید که بر اساس یافته های محققان، درمان به صورت اینترنتی می تواند به اندازه جلسات درمانی سنتی مؤثر باشد. البته بسیار مهم است که درمان خود را از چه پلتفرمی پیگیری می کنید.

https://snapp.ir/medical-services/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha