دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 336752

سلامت نیوز:  وقتی کسی مبتلا به عفونت ادراری می‌شود مقدار تولید ادرار کم  می شود و معمولاً کدر و دارای بوی بسیار نامطبوع و گاهی همراه با خون است. عفونت‌ ادراری در زنان شایع‌تر است و برای  کمک به درمان آن می‌توان از داروهای گیاهی استفاده کرد.

5 دمنوش برای درمان عفونت ادراری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،به طور کلی، عفونت توسط باکتری‌هایی ایجاد می‌شود که موفق می‌شوند از دیگر نقاط بدن به دستگاه ادراری برسند. آن‌ها در داخل بدن تکثیر می‌شوند و عملکرد دستگاه ادراری را مختل می‌کنند. در نتیجه تکرر ادرار و نیاز به دفع احساس می‌شود، در حالی که دفع ادرار بسیار کم و همراه با سوزش و درد است.

شایع‌ترین علایم  عفونت ادراری به این شرح است :درد هنگام ادرار،   افزایش میل به ادرار کردن،  حالت تهوع و استفراغ ، برای عفونت‌های دستگاه ادراری، بهتر است سبزیجات، میوه‌ها و دیگر گیاهان به شکل چای مصرف شوند.ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید.

دمنوش ریشه گل ختمی


گل ختمی عملکرد باکتری‌ها را کاملاً کنترل می‌کند. همچنین قادر است از گسترش عفونت به دیگر اندام‌ها جلوگیری کند. از آن برای سم زدایی مثانه و التیام مجاری ادراری آسیب دیده استفاده می‌شود که منجر به افزایش تولید ادرار هم می‌شود.
 

روش تهیه


دو قاشق غذاخوری ریشه گل ختمی را با ۲۰۰ میلی لیتر آب داغ دم کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس بنوشید. می‌توان آن را گرم یا سرد نوشید و طعم آن را با یک قاشق چای خوری عسل بهتر کرد. 5 دمنوش برای درمان عفونت ادر اری

دمنوش بابونه


بابونه همه کاره برای مجاری ادراری هم مفید است. عصاره‌های موجود در این گل با باکتری‌هایی که به مجاری ادراری حمله می‌کنند، مبارزه می‌کند. نقش اصلی آن آرام کردن و آرامش سیستم عصبی و آرام کردن آثار عفونت در بدن است.
 

  روش تهیه


برای تهیه دمنوش بابونه ،کافی است که یک قاشق چای خوری گل بابونه خشک و ۲۵۰ میلی لیتر آب داغ را با هم مخلوط کنید. سپس روی آن را ببندید، ۱۰ دقیقه بگذارید و صاف کنید و بنوشید.

5 دمنوش برای درمان عفونت ادر اری

دمنوش جعفری


جعفری در فرایند سم زدایی بسیار عالی است. این سبزی همچنین در از بین بردن باکتری‌هایی که دستگاه ادراری را آلوده  و عملکرد کلیه‌ها و مثانه را مختل می‌کنند، بسیار عالی است.
 

  روش تهیه


دو قاشق چای‌خوری برگ جعفری تازه و ۲۰۰ میلی لیتر آب کافی است. جعفری تازه خرد شده را در آب جوش بریزید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.
در حالی که گرم است صاف کنید و بعد از هر وعده غذایی بنوشید.

 دمنوش دانه کدو تنبل


این دمنوش در مبارزه با عفونت‌های مجاری ادراری فوق العاده است. برای بیماری‌های کلیوی مانند سنگ کلیه توصیه می‌شود. این دمنوش به ویژه در از بین بردن باکتری اشریشیا کلی موثر است.
 

   روش تهیه


برای تهیه  این دمنوش یا چای ۱۵ عدد تخمه کدو تنبل خشک و یک لیتر آب سرد کافی است. مخلوط را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و هر روز صبح ناشتا بنوشید.
 

 5 دمنوش برای درمان عفونت ادر اری

دمنوش ابریشم ذرت


ابریشم ذرت به طور کلی به عنوان ابزاری برای کاهش یا از بین بردن کامل مشکلات سلامت دستگاه ادراری شناخته می‌شود.این دمنوش حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و عناصر مفید است که به طور موثر عوامل عفونت را از بین می‌برد.
 

  روش تهیه


برای تهیه این دمنوش،  یک قاشق ابریشم ذرت خشک و ۲۰۰ میلی لیتر آب کافی است. ابریشم ذرت را به مدت 3 دقیقه در آب بجوشانید و بگذارید خنک شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha