سلامت نیوز:یک گزارش جدید نشان می دهد که میزان مرگ و میر مرتبط با درجه حرارت شدید دما به طور قابل توجهی با گرم شدن ۲ درجه سانتی گرادی کره زمین افزایش می یابد.

افزایش مرگ ناشی از گرمای هوا در صورت گرمایش ۲ درجه ای دما

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ساینس دیلی، مرگ و میر ناشی از دما که در آن مرگ و میر مستقیماً با دمای آب و هوا مرتبط است، در انگلستان و ولز در گرم‌ترین روزهای سال براساس سناریوی گرم شدن ۲ درجه سانتیگراد نسبت به میزان قبل از دوره صنعتی شدن، ۴۲ درصد افزایش می‌یابد. این یافته‌ها بر اهمیت نگه داشتن سطح گرمایش زمین تا زیر ۲ درجه سانتیگراد تأکید می‌کند.

در میزان فعلی گرمایش جهانی که حدود ۱.۲۱ درجه سانتیگراد است، شاهد کاهش جزئی در میزان مرگ و میر ناشی از دما هستیم.

در این مطالعه، تیم تحقیق تأثیر تغییرات آب و هوایی را بر میزان مرگ و میر ناشی از دما در انگلستان و ولز، با تمرکز بر خطر گرما در تابستان و سرما در زمستان، بررسی کرد. آنها دریافتند که با افزایش میانگین دمای جهانی، مرگ و میر ناشی از دما در تابستان با سرعتی بسیار سریع‌تر و غیرخطی افزایش می‌یابد.

سرعت روند افزایش مرگ و میر به ویژه در دمای ۲ درجه سانتیگراد بالاتر خواهد بود و خطر بسیار بیشتر در دمای بالای ۲.۵ درجه سانتیگراد ظاهر می‌شود. محققان می‌گویند گرمایش ۳ درجه سانتی گرادی می‌تواند منجر به افزایش ۷۵ درصدی خطر مرگ و میر در طول موج گرما شود.

هنگام رسم بر روی یک نمودار، رابطه بین دما و مرگ و میر تقریباً U شکل است، به این معنی که در دماهای بسیار بالا، که جمعیت به آن عادت ندارند، خطر مرگ و میر به ازای هر درجه افزایش میانگین دمای روزانه به شدت افزایش می‌یابد.

ترجمه از خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha