چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 337231

همه ما می‌دانیم که عسل یکی از معدود مواد خوراکی است که خراب نشده و نگهداری آن برای طولانی مدت بدون نگرانی از فاسد شدن، امکان‌پذیر خواهد بود. این ماده غذایی از ترکیب قندهای متفاوتی همچون ساکارز، فروکتوز، گلوکز و... تشکیل شده و به همراه ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن به یک ماده غذایی مفید و مغذی تبدیل شده است.

عسل طبیعی و اصل از کجا بخریم ؟

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما با آن مواجه شده‌ایم، تشخیص عسل اصل از تقلبی است. تا به امروز روش‌های عجیب و متنوعی برای تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی به گوش ما خورده که در این مطلب با این روش‌ها و صحت آن‌ها آشنا خواهیم شد.

عسل کوهی هیرودنا

خواص عسل طبیعی

قندهای موجود در عسل، سلامتی بدن انسان را تهدید نمی‌کند. البته این نکته لازم به ذکر است که هر ماده غذایی با وجود مفید بودن باید در حد اعتدال مصرف شود. همان‌طور که اشاره کردیم این ماده خوراکی مغذی از درصد متفاوتی از قندهای دکسترین، ساکارز، فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است.

موضوع قابل توجه در ساختار تشکیل دهنده عسل اصل، وجود مواد معدنی مهمی همچون فسفر، منگنز، آهن، منیزیم، روی، مس، پتاسیم، کلسیم، سدیم و... در این ماده خوراکی مغذی است. از دیگر مواد تشکیل دهنده عسل طبیعی که خواص آن را مشخص می‌کند، باید به فلانوئیدها، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و نمک اسیدهای مفید مانند لاکتیک، اسید سولفوریک، لاکتیک و... اشاره کنیم.

آیا می‌توان عسل اصل را از تقلبی تشخیص داد؟

در ارتباط با تشخیص عسل طبیعی و خرید عسل اصل، نظرات متفاوتی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. یکی از روش‌های تشخیص عسل اصل از مصنوعی که شاید بسیاری از شما نیز آن را شنیده باشید، استفاده از آتش کبریت و سوزاندن است. توجه به رنگ، استفاده از آب سرد، بوی محصول، آزمایش میزان غلظت و... از دیگر روش‌های رایجی هستند که برخی از افراد به کمک آن‌ها سعی در تشخیص محصول اصل از تقلبی دارند.

بسیاری از این روش‌ها برای متمایز کردن محصول طبیعی از مصنوعی، کاملا اشتباه بوده و شما نمی‌توانید عسل اصل را از غیر اصل تشخیص دهید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با تنها روش معتبر برای درک تفاوت عسل طبیعی از مصنوعی آشنا شوید.

 

محصولات اصل و تقلبی موجود در بازار

بهترین نوع از این ماده خوراکی مفید، عسل اصل و طبیعی است که به صورت مستقیم از فعالیت زنبور تولید و عرضه می‌شود. نوع دیگری از این خوراکی مفید که به تغذیه‌ای شهرت دارد نیز در بازار موجود است که از کیفیت نسبتا پایین‌تری برخوردار بوده اما به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با محصولات تقلبی نخواهد بود.

عسل طبیعی چیست؟

محصولاتی که تحت عنوان محصول اورجینال و اصل تولید و عرضه می‌شوند، حاصل فعالیت زنبور و تغذیه آن از شهد گل‌های مختلف است. یکی از وجوه تمایز عسل طبیعی، میزان ساکارز موجود در آن است. قند ساکارز طی فرایند تغذیه زنبور از شهد گلها و گیاهان و بازگشت به خانه به قندهای فروکتوز و گلوکز تبدیل می‌شود. به همین جهت میزان ساکارز در عسل اصل بسیار پایین‌تر از نوع تغذیه‌ای و تقلبی است.

عسل تغذیه‌ای چیست؟

در تهیه این نوع از عسل نیز زنبور دخالت دارد اما شما شاهد فعالیت زنبور در فرایند تغذیه از شهد گل‌ها نخواهید بود. همان‌طور که اشاره کردیم در راه بازگشت به خانه یا همان کندو مقادیر زیادی از قند ساکارز به گلوگز و فروکتوز تبدیل می‌شود. با توجه به اینکه زنبور فعالیت زیادی در تهیه عسل تغذیه‌ای ندارد، مقدار قند ساکارز بیشتری در آن وجود دارد.

در تولید این نوع از ماده خوراکی مفید، افرادی که تحت عنوان زنبوردار فعالیت می‌کنند، غذای زنبور را که ترکیبی از شکر و آب است به صورت دستی تهیه کرده و در اختیار زنبور قرار می‌دهند. با توجه به نکاتی که در ارتباط با تولید این محصول به آن اشاره کردیم، خواص آن نسبت به عسل طبیعی و اصل، در درجه و کیفیت پایین‌تری قرار دارد.

محصولات عسل تقلبی را بشناسید!

در تولید و عرضه این محصولات، زنبور هیچ‌گونه فعالیتی نداشته و به همین جهت این دسته از محصولات فاقد اعتبار، خاصیت و اصالت هستند. در تهیه این محصولات مواد خوراکی مانند رنگ، شکر و آب ترکیب شده و به عنوان محصولی اورجینال به بازار عرضه می‌شود. با مصرف این ماده خوراکی غیر اصل و تقلبی شما هیچ ماده مغذی مانند مواد معدنی، آنزیم، قندهای مفید، فلانوئید، ویتامین و... را دریافت نخواهید کرد.

 

خرید عسل اصل

با توجه به نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که چه راهی برای تشخیص محصول اصل از مصنوعی وجود دارد. تنها راه مطمئن و معتبری که در این خصوص می‌توان به آن استناد کرد، آزمایش کردن محصول در آزمایشگاه است. در آزمایشگاه، ساختار تشکیل دهنده این ماده خوراکی مغذی بررسی شده و با محاسبه درصد قندها، آنزیم‌ها و... طبیعی بودن آن مشخص می‌شود. به عنوان مثال اگر میزان قند ساکارز کمتر از 5 درصد باشد، می‌توانیم به اصالت محصول اعتماد کنیم.

 

برای خرید عسل طبیعی به کجا مراجعه کنیم؟

تنها راه‌حل موجود برای خرید محصولات ارگانیک و غیر مصنوعی، جستجو و پیدا کردن فروشنده یا تولیدکننده‌ای معتبر است. در حال حاضر تولیدکنندگان متعددی در این زمینه به فعالیت مشغول هستند که متأسفانه اعتماد به برخی از آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. در ادامه ما شما را با یکی از این تولیدکنندگان معتبر و حرفه‌ای در زمینه تولید و فروش مواد خوراکی ارگانیک، عرقیات گیاهی و... آشنا می‌کنیم.

 

عسل کوهی هیرودنا

عسل هیرودنا

فروشگاه اینترنتی هیرودنا بیش از یک دهه در زمینه تولید محصولات گیاهی و مفید به شکل عرقیات، ادویه، نوشیدنی و... فعالیت دارد. مهمترین اصل در مجموعه هیرودنا، تعهد در انجام کار، کیفیت محصول، تضمین اصالت کالا و جلب رضایت مشتری است.

برای خرید عسل طبیعی و اصل، شما می‌توانید به کارشناسان و متخصصان در فروشگاه اینترنتی هیرودنا اعتماد کرده و از کیفیت محصولی که خریداری کرده‌اید، پشیمان نخواهید شد. به منظور آشنایی با این فروشگاه اینترنتی و خرید عسل هیرودنا می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه https://herodena.com/ مراجعه کرده و همچنین با دیگر فراورده‌های این فروشگاه بیشتر آشنا شوید.

رنگ، طعم و بوی انواع عسل بر اساس فعالیت زنبور، نوع تغذیه، شرایط آب و هوایی و... متفاوت است. به همین جهت توجه به این متغیرها عامل قابل استنادی برای تشخیص محصول اصل از تقلبی نیستند. همان‌طور که در این مطلب نیز ذکر کردیم، روش‌های رایج و معمولی که برای این منظور بین مردم جا افتاده است، سندیت نداشته و تفاوت محصولات اورجینال و ارگانیک از مصنوعی به کمک این روش‌ها، قابل تشخیص نخواهد بود. به این ترتیب اعتماد به فروشندگان و تولیدکنندگان معتبر مانند فروشگاه اینترنتی هیرودنا، تنها راه مطمئن برای خرید عسل خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha