به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، معمولا انتظار دارید که غذا به شما انرژی بدهد اما آنچه می‌خورید می‌تواند بر احساس شما تاثیر زیادی بگذارد. اگر بعد از غذا خوردن احساس خستگی دارید احتمالا غذاهایی را انتخاب می‌کنید که باعث خستگی می‌شوند.

برای غلبه بر خستگی از مصرف این مواد غذایی پرهیز کنید

به گزارش هلث نیوز، غذاهای شیرین می‌توانند انرژی کوتاهی به دنبال داشته باشند و شامل غذاهایی مانند آب‌نبات و نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه است. ماست یخ زده که اغلب به عنوان یک خوراکی سالم تلقی می‌شود، معمولا مملو از شکر است و می‌تواند در شما احساس خستگی مشابه مانند مصرف یک پیمانه بستنی ایجاد کند.

وعده‌های غذایی منجمد نیز ممکن است به چند دلیل در ایجاد خستگی شما نقش داشته باشد. اولا آنها اغلب حاوی مقدار کمی کالری هستند که بیشتر معادل یک میان وعده است تا یک وعده غذایی، بنابراین شما را برای مدت طولانی راضی نگه نمی‌دارد. شام‌های یخ‌زده معمولا سرشار از سدیم هستند و می‌تواند علائم خستگی را بدتر کنند. در حالی که لذت بردن از این غذاها در حد اعتدال اشکالی ندارد اما باید رژیم کلی شما مملو از میوه‌ها، سبزیجات، کربوهیدرات‌های پیچیده، چربی‌های سالم و پروتئین بدون چربی باشد.

اگر می‌خواهید از خستگی ناشی از تنقلات ناسالم جلوگیری کنید، مهم است که گزینه‌های سالم را در خانه نگه دارید تا دسترسی آسان به غذاهای سیرکننده داشته باشید. لوبیا و عدس، پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده را به وعده غذایی شما اضافه می‌کنند و  به شما انرژی پایدار می‌دهند. سایر غلات کامل مانند بلغور جو دوسر و کینوآ نیز عالی هستند.

امیلی رایس، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گوید: «این ایده عالی است که به دنبال گزینه‌های غلات کامل یا گندم کامل باشید زیرا آنها مملو از فیبر هستند و می‌توانند به ایجاد احساس سیری در وعده‌های غذایی کمک کنند. سایر جایگزین‌های ماکارونی که از عدس یا لوبیا تهیه می‌شوند، منبع عالی فیبر و پروتئین هستند، به‌ویژه برای کسانی که رژیم‌های بدون گلوتن دارند».

آجیل و دانه‌ها انرژی طولانی مدتی را فراهم می‌کنند زیرا سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. همچنین می‌توان از آنها برای تهیه کره آجیل استفاده کرد که می‌تواند روی نان تست مصرف کرد یا با بلغور جو دوسر مخلوط  شود. می‌توانید کره آجیل را از فروشگاه‌ها خریداری کنید اما از خرید محصولاتی که حاوی شکر و روغن اضافه شده هستند اجتناب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha