سه‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 337547

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محققان دریافتند مصرف نوعی نوشیدنی به میزان قابل توجهی به سلامت قلب افراد کمک می‌کند.

نوشیدنی‌ای که شما را سالم نگه می‌دارد

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد و عمر شما را طولانی‌تر کند.

براساس این مطالعه که در هفتاد و یکمین جلسه علمی سالانه کالج آمریکایی قلب و عروق ارائه شده است، نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در ۵۰ سالگی می تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی و مرگ زودهنگام را تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

محققان گفتند  این تجزیه و تحلیل – بزرگترین تجزیه و تحلیل برای بررسی نقش بالقوه قهوه در بیماری قلبی و مرگ – این اطمینان را فراهم می‌کند که قهوه با بیماری قلبی جدید یا بدتر شده مرتبط نیست و ممکن است در واقع محافظ قلب باشد.

به گفته محققان، حتی افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی نیز از نوشیدن همین مقدار سود می‌برند؛ محققان افرادی را که قبلاً نوعی بیماری قلبی داشتند، بررسی کردند و دریافتند که دو تا سه فنجان در روز با احتمال کمتری برای مرگ در مقایسه با ننوشیدن آن مرتبط است، علیرغم نگرانی پزشکان مبنی بر اینکه این محرک می‌تواند مشکلات قلبی را بدتر کند.

پیتر کیستلر، کارشناس موسسه قلب در ملبورن استرالیا که سرپرست این مطالعه بوده گفت: "داده‌های ما نشان می‌دهد مصرف روزانه قهوه باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به بیماری قلبی گنجانده شود. 

دانه‌های قهوه حاوی بیش از ۱۰۰ ترکیب است که با سطوح کمتر التهاب و افزایش متابولیسم مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha