در سال‌های اخیر جراحان پلاستیک کلینیک دکتر لاغری دائماً برای توسعه مؤثر و ماندگاری تزریق چربی تلاش‌های مؤثری ارائه می‌دهند. فرآیندهای تزریق چربی به صورت و تزریق چربی به دست به معنای از بین بردن علائم پیری و بازگرداندن طراوت پوست است و در این مقاله برای آشنایی بیشتر با عواملی که باعث افزایش ماندگاری تزریق چربی در کلینیک دکتر لاغری می‌شوند قرار است بیشتر آشنا شوید.

به نقل از کلینیک دکتر لاغری افزایش ماندگاری تزریق چربی چگونه است؟

در سال‌های اخیر جراحان پلاستیک کلینیک دکتر لاغری دائماً برای توسعه مؤثر و ماندگاری تزریق چربی تلاش‌های مؤثری ارائه می‌دهند. فرآیندهای تزریق چربی به صورت و تزریق چربی به دست به معنای از بین بردن علائم پیری و بازگرداندن طراوت پوست است و در این مقاله برای آشنایی بیشتر با عواملی که باعث افزایش ماندگاری تزریق چربی در کلینیک دکتر لاغری می‌شوند قرار است بیشتر آشنا شوید.

فرآیند تزریق چربی به عنوان یک تکنیک پزشکی زیبایی غیر جراحی تعریف می‌شود که هدف آن جایگزینی سلول‌های چربی آسیب‌دیده و چربی‌های از دست رفته در نواحی مختلف بدن با استخراج چربی از مناطقی که عمدتاً در آن‌ها جمع‌آوری شده است؛ سپس تزریق چربی مجدد توزیع آن در مناطق مورد نیاز است. معمولاً پوسیدگی لایه سلول‌های چربی واقع در زیر پوست منجر به پیدایش چین و چروک و خطوط نازکی می‌شود که بیانگر پیری است؛ بنابراین، تزریق چربی این ضایعات به بازیابی طراوت و جوانی پوست کمک می‌کند.

عوامل مؤثر بر ماندگاری تزریق چربی

تزریق چربی یک عمل زیبایی تکمیلی است که از یکی از عمل‌های ساده است که نیازی به جراحی ندارد و پزشک از چربی موجود در بدن استفاده می‌کنند و آن را به ناحیه‌ای که قرار است چین و چروک‌ تزریق می‌شود منتقل می‌کند و به مرحله نهایی می‌رسد. این فرآیند تزریق چربی در تهران نسبت به سایر کشورهای آسیایی و اروپایی هزینه کمتری دارد. نتایج نهایی بلافاصله پس از تزریق چربی به صورت ظاهر می‌شود، اما ممکن است این ناحیه قرمز و متورم شود و پس از ده روز به تدریج ناپدید شود.

تزریق چربی در اصل پس از چند ماه جذب می‌شود که درصد ماندگاری تزریق چربی در افراد متفاوت است. به صورت عادی اگر شما از نتایج تزریق چربی خود رضایت کافی را دارید، پس در صورت تمایل و تقریباً پس از چند ماه تزریق چربی مجدداً باید تکرار شود. این نکته بسیار حائز اهمیت است که ماندگاری تزریق چربی به عوامل متعددی بستگی دارد.

هر چه ماندگاری تزریق چربی در صورت و سایر بخش‌ها بدن فرد بیشتر باشد، احتمال نیاز مجدد تزریق چربی بیشتر است. به عنوان مثال، چربی تزریق شده به صورت برای به دست آوردن گونه‌های زیبا تا زمانی که فرد وزن بدن خود را حفظ کند، ماندگاری دائمی خواهد داشت. عوامل مؤثر بر ماندگاری تزریق چربی به شرح زیر است.

روش‌های انجام تزریق چربی

روش‌های انجام تزریق چربی در گذشته با انتقال مستقیم چربی از یک ناحیه انجام می‌شود، اما امروزه چربی‌های گرفته شده با توجه به ناحیه مورد استفاده پردازش می‌شوند. به عنوان مثال تزریق چربی را می‌توان با روش نانوگرافت برای تزریق چربی زیر چشم با پوست بسیار نازک استفاده کرد. در حالی که برای سایر نواحی دیگر صورت باید از روش‌های دیگری استفاده کرد. با روش لیپوساکشن به میزان مورد نیاز چربی دریافت می‌شود که روش انتقال آن نکته با اهمیت برای ماندگاری چربی تزریق شده است.

چگونگی پاکسازی چربی

پس از استخراج میزان چربی دریافت شده از بدن باید چربی‌های پاکسازی شوند که امروزه تکنیک‌های پیشرفته‌ای برای برداشت و تصفیه چربی‌ها استفاده می‌شود. پاکسازی چربی قبل از انتقال باعث می‌شود که ماندگاری روند درمانی چند برابر شود. با مراجعه به یک مرکز تزریق چربی در تهران کلینیک دکتر لاغری می‌توانید از پاکسازی چربی با تکنیک‌های جدید اطمینان حاصل کنید. تصفیه چربی نکته بسیار مهمی است؛ زیرا سلول‌های بافت چربی را به هیچ عنوان نباید از بین برود، لیکن ممکن است دیگر قابلیت مطابقت با بافت جدید بدن را نداشته باشند.

میزان چربی تزریق چربی

میزان تزریق چربی، یکی از اساسی‌ترین ارکان‌های جراحی پلاستیک است که در واقع میزان تزریق چربی می‌تواند نقش زیادی در زیبایی پیوند بافت داشته باشد. در فرآیند بافت چربی در قسمت‌های ناخواسته بدن به ناحیه مورد نیاز بدن منتقل می‌شود. بافت چربی یکی از سازگارترین پرکننده‌های پوستی از نظر بیولوژیکی است، زیرا از بافت خود فرد است و در صورت پیوند در شرایط مناسب با ناحیه مورد نظر سازگار می‌شود؛ بنابراین، سلول‌های چربی با ترکیب شدن با سایر بافت‌های زیر جلدی و بافت چربی در ناحیه پیوند شده، مطابق با این ناحیه شروع به کار کرده و در نتیجه اثر مورد نظر را ایجاد می‌کنند

 اگر میزان تزریق چربی به درستی انجام شود می‌توان گفت که روشی دائمی است. لیکن، پس از برداشتن چربی بیمار تصفیه و تزریق مجدد آن به طور متوسط بین 30 تا 70 درصد ماندگاری حاصل می‌شود.

مهارت متخصص برای تزریق چربی

تزریق چربی در واقع یکی از پیوندهای بافتی است که بر اساس مهارت‌های جراح پلاستیک می‌تواند نتایج عالی داشته باشد. در این روند درمانی بافت چربی برداشته شده در ناحیه دیگری قرار می‌گیرد و شروع به تغذیه مجدد می‌کند. این فاکتور تغذیه‌ای بافت چربی بسته به مصرف سیگار، رژیم غذایی و سبک زندگی فرد تغییر می‌کند. بافت چربی کاملاً طبیعی است و شکل بافت خود را به خود ایجاد می‌شود.

جراحی‌های موفقیت آمیز برای پر کردن چربی روشی دائمی هستند. با این حال، ماندگاری کاربرد بر اساس بقای سلول‌های چربی در ناحیه‌ای است که آنها منتقل می‌شوند. اگر چربی با روش صحیح از بدن خارج شود و قبل از مرگ سلول‌های چربی به محل مصرف منتقل شود، پر شدن چربی موفقیت آمیز بوده و به ماندگاری تزریق چربی مطلوب خواهد بود.

مراقبت‌های پس از تزریق چربی برای جلوگیری از عوارض

پزشکان کلینیک دکتر لاغری نکاتی را بعد از تزریق چربی به شما می‌گوید تا نتیجه تزریق چربی را در مدت زمان بیشتری حفظ کنید یا برخی از عوارض تزریق چربی به صورت را درمان کنید، این مراقبت‌های پس از تزریق چربی شامل موارد زیر است.

  • برای کاهش تورم، کمپرس سرد یا یخ را روی محل تزریق قرار دهید.
  • پزشک ممکن است داروهای ضد التهابی تجویز کند که باید به موقع مصرف کنید.
  • حفظ وزن بدون افزایش یا کاهش ناگهانی وزن
  • یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید.
  • حداقل در 48 ساعت اول به پشت بخوابید.
  • عدم استفاده تا یک هفته یا 10 روز پس از آب گرم یا مکان‌های گرم.
  • به مدت 6 هفته کار سنگین یا ورزش‌های خشن شرکت نکنید.

آیا ماندگاری تزریق چربی برای همه یکسان است؟

به نقل از کلینیک دکتر لاغری افزایش ماندگاری تزریق چربی چگونه است؟

به طور کلی 40 درصد از ماندگاری در ناحیه تزریق شده به عوامل گفته شده بستگی دارد. به طور کلی 3 دوره تکرار تزریق چربی برای تکمیل روند درمانی شما توصیه می‌شود. این تعداد جلسات را می‌توان با توجه به نیاز فرد کاهش یا افزایش داد. در حالی که با جلسات کمتر در بیماران جوان‌تر می‌توان ماندگاری طولانی‌تری به دست آورد، اما با افزایش تعداد جلسات در بیمارانی که پوست نامناسب‌تر دارند می‌توان به 5 دوره سال و بیشتر تخمین زد. فواصل بین جلسات و جذب چربی بر اساس نیازهای خود فرد تعیین می‌شود.

یکی از عواملی که مستقیماً بر ماندگاری تزریق چربی یعنی زنده ماندن پیوند در محیط کمک می‌کند و در نتیجه به میزان موفقیت آن تأثیر می‌گذارد، انتخاب جراحان مجربی که منطق پیوند را به خوبی می‌شناسند و به پیوند بافت عادت دارند است. به طور کلی 40 درصد از چربی تزریق شده همیشه دائمی است که به طور کلی در 3 جلسه تزریق می‌شود؛ بنابراین، زمان ماندگاری به میزان زیادی از عوامل گفته شده افزایش یا کاهش می‌یابد؛ اما ممکن است نتیجه یکسانی برای همه افراد حاصل نشود؛ زیرا این ماندگاری بر اساس متابولیک متفاوت خواهد بود. میزان، مصرف سیگار و الکل، کیفیت چربی، همچنین منطقه مصرف، با یک جلسه متفاوت است.

جمع بندی

تزریق چربی یک عمل زیبایی شناخت شده با تأثیرگذاری دائمی است، اما عوامل زیادی وجود دارد که بر ماندگاری تزریق چربی تأثیر می‌گذارد. از آنجایی که صورت یک ناحیه غیرفعال است، پر کردن چربی ایجاد شده در صورت دائمی‌تر از تزریق چربی به سایر نواحی دیگر بدن است. برای اینکه با یک جراح ماهر در ارتباط باشید، باید از کلینیک دکتر لاغری جهت دریافت مشاوره نوبت بگیرید و در زمان مقرر شده به مرکز مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha