به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا،معاون پرستاری وزارت بهداشت در مراسم تشییع پیکر راضیه مروتی، پرستار بیمارستان مدرس ساوه که اعضای بدنش به بیماران نیارمند اهدا شد، گفت: ایثار با نام پرستار عجین شده است.

۲۳۰ شهید سلامت در بحران کرونا / سهم زیاد پرستاران از شهدای مدافع سلامت

 دکتر عباس عبادی در مراسم تشییع پیکر خانم راضیه مروتی، پرستار بیمارستان مدرس ساوه که بر اثر سانحه رانندگی جان باخت و بنا وصیت خود و رضایت خانواده اعضای بدنش به بیماران نیازمند، اهدا شد، حضور یافت.  

وی در این مراسم، گفت: خانم مروتی یکی از پرستاران فعال و نمونه بویژه در ایام کرونا بود و اگرچه مرگ او در سانحه رانندگی رقم خورد اما با اهدای اعضای بدنش به بیماران نیازمند برگ پایانی دفتر زندگیش را نیز با ایثار به پایان رساند تا ما به پرستار بودن خودمان ببالیم.  

او در خصوص تعداد شهدای مدافع سلامت، بیان کرد: نظام سلامت در ایام بحران کرونا ۲۳۰ شهید تقدیم کرده که با توجه به اینکه در این بحران بیشترین درگیری با بیماران را پرستاران داشتند، سهم زیادی از شهدای مدافع سلامت پرستاران هستند.  

گفتنی است آیین تشییع و خاکسپاری پیکر مرحومه راضیه مروتی از پرستاران پر تلاش و نمونه بیمارستان مدرس با حضور گسترده مردم و مسئولان از بیمارستان شهید مدرس ساوه با حضور دکتر عبادی معاون پرستاری و دکتر سعید لک، معاون دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری به سمت میدان شهدا این شهر برگزار و سپس از جوار امامزاده سید هارون در روستای طراز ناهید به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha