یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
کد خبر: 338395

برای رفع یبوست می‌توان از روغن گل سرخ استفاده نمود چرا که در طب سنتی به عنوان یک ملین کننده استفاده می‌شود.

 خواص جادویی گل سرخ؛ از لاغری تا درمان دیابت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، گل محمدی دارای مقادیر بالایی از ویتامین‌های E، A، C است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطان را بالا می‌برند.

دیگر ترکیبات این گل می‌توان به سلنیوم، منیزیم، منگنز و پتاسیم اشاره کرد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

خواص گل سرخ برای یبوست:

برای رفع یبوست می‌توان از روغن گل سرخ استفاده نمود چرا که در طب سنتی به عنوان یک ملین کننده استفاده می‌شود. برای درمان یبوست حتی می‌توان از دمنوش گل سرخ که برای معده و گوارش بسیار مفید است، بخواطر اینکه تولید صفرا را زیاد می‌کند و راحت چربی‌ها را هضم می‌کند و به رشد باکتری‌های مفید روده خیلی کمک می‌کند.

لاغری:

دمنوش گل سرخ یک نوشیدنی بدون کالری است که کمک به لاغری شما می‌کند و اگر از رژیم لاغری خاصی استفاده می‌کنید بهتر است از این دمنوش بین وعده غذایی برای کاهش اشتها استفاده کنید.

کبد و کلیه:

گل سرخ خاصیت دیورتیک دارد و حجم ادرار را بالا می‌برد و در نتیجه به عملکرد کلیه‌ها کمک می‌کند. همچنین از دیگر مزایای این گل برای پاکسازی کیسه صفرا و کبد در طب سنتی تایید شده است.

فشارخون:

فشار خون بالا مشکلی رایج است در سرتاسر دنیا که توسط آرموتراپی یک راه درمان است. اسناس گل سرخ یکی از گیاهانی است که برای درمان فشار خون بالا بسیار موثر است و باعث کاهش فشار خون می‌شود. بوییدن به مدت دو هفته اسانس گل سرخ برای کاهش فشار خون بسیار کار آمد است.

دیابت:

مصرف دمنوش گل سرخ برای افرادی که دیابت دارند بسیار مفید است، چون با کاهش سطح قند خون بدن به بازدارندگی از فعالیت گلوکزیداز از مانع جذب کربوهیدرات در روده کوچک به کاهش گلوکز در خون کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha