استفاده از ماسک صورت یک راه موثر و نسبتاً ساده برای درمان انواع آکنه و جوش می‌باشد. درمان آکنه با ماسک برای جوش هایی که هرزگاهی در صورت ظاهر می‌شوند، می‌تواند التهاب را کاهش دهد و باکتری‌ها را بدون آسیب رساندن به سایر نواحی صورت، از بین ببرد. در ادامه این گزارش از مجله آموزشی دکتر فارمو به معرفی بهترین ماسک صورت برای انواع جوش میپردازیم.

بهترین ماسک صورت برای درمان جوش و انواع آکنه

چگونه از شر جوش‌های زیر پوستی خلاص شویم؟

ماسک‌هایی که برای درمان آکنه طراحی شده‌اند، می‌توانند از بروز جوش‌ها جلوگیری کرده و تولید چربی را متعادل کنند. این ماسک‌ها همچنین می‌توانند راه جالبی برای تغییر روال عادی زندگی‌تان باشند و با ایجاد تغییراتی به شما کمک کنند تا همراه با یک حمام خوب یا خواندن یک کتاب آرامش را برای خود به ارمغان بیاورید.

بهترین ماسک صورت برای درمان جوش و انواع آکنه

در حالی که محصولات مختلف و زیادی در بازار وجود دارد، انتخاب ماسک مناسب برای مشکلات پوستی خاص می‌تواند بسیار دشوار باشد و حتی ممکن است به چندین ماسک برای رسیدگی به مشکلات نواحی مختلف صورت خود در زمان‌های مختلف نیاز داشته باشید. در عوض، می‌توانید ماسک‌های خانگی را با موادی که به راحتی در دسترس هستند با کسری از قیمت درست کنید. در ادامه این گزارش، ضمن معرفی علت‌های به وجود آمدن و روش درمان جوش صورت و آکنه، چند ماسک کاربردی و موثر را هم به شما معرفی خواهیم کرد.

علت به وجود آمدن آکنه و جوش صورت

در حالی که علل دقیق به وجود آمدن آکنه و جوش شناسایی نشده است، اما میدانیم که موارد خاصی می‌توانند آکنه را تحریک یا آن را بدتر کنند که در ادامه این موارد را با هم بررسی می‌کنیم:

  • تغییرات هورمونی مانند بلوغ، بارداری و چرخه قاعدگی
  • فشار دادن یا برداشتن جوش های موجود
  • تمیز کردن شدید پوست
  • فشار، مانند یقه، کلاه، کلاه ایمنی و بند کوله پشتی
  • رطوبت زیاد
  • لوازم آرایشی مانند محصولات روغنی، کرم ضد آفتاب و محصولات مو
  • داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها و استروئیدهای آنابولیک

منابع معتبر نشان می‌دهند که استرس و پوست کثیف باعث به وجود آمدن آکنه نمی‌شوند، همچنین، غذاهای چرب و شکلات هم در اکثر افراد باعث شکل گیری جوش نمیگردند.

علائم رایج جوش و آکنه

علائم مختلف می‌تواند نشان دهنده انواع مختلف آکنه باشند و عبارتند از:

  • جوش های سرسیاه: منافذ مسدود شده روی سطح باز پوست
  • سرسفید: منافذ مسدود، زیر سطح بسته پوست
  • سفت‌دانه: برجستگی های کوچک و حساس قرمز یا صورت
  • چرک دانه: جوش‌هایی با چرک بالا
  • گرهک: توده های بزرگ و دردناک عمیق در زیر سطح پوست
  • کیست: توده های دردناک و پر از چرک در زیر سطح پوست

بهترین ماسک صورت برای درمان جوش و انواع آکنه

تفاوت بین آکنه و جوش چیست؟

تفاوت بین آکنه و جوش در این است که آکنه یک بیماری است و جوش یکی از علائم آن است. آکنه وضعیتی است که فولیکول های مو و غدد چربی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. به عبارت ساده تر میتوان گفت در زیر پوست، منافذ شما به غدد مرتبط هستند که ماده‌ای روغنی به نام سبوم می‌سازند. غدد و منافذ توسط کانالی به نام فولیکول (دارای موهای نازکی است که تا سطح پوست رشد می‌کند) به هم متصل می‌شوند. هنگامی که سبوم و سلول های مرده پوست به هم می‌پیوندند، یک پلاگین در فولیکول تشکیل می‌دهند. باکتری های موجود در پلاگین باعث التهاب و منجر به ایجاد جوش‌های قرمز در آکنه می‌شوند.

درمان جوش صورت با ماسک خانگی

در ادامه برخی از دستور العمل‌های ساخت ماسک خانگی با موادی که به راحتی قابل دستیابی هستند را به شما معرفی می‌کنیم:

بهترین ماسک صورت برای درمان جوش و انواع آکنه

ماسک زردچوبه

ماسک صورت زردچوبه به طور طبیعی ضد عفونی کننده، ضد باکتری و ضد التهاب است، بنابراین در تسکین پوست ملتهب آکنه‌ای معجزه می‌کند.

ماسک آووکادو و لیمو

آووکادو تولید کلاژن را تحریک و به بازسازی سلولی کمک می‌کند. این میوه همچنین سرشار از چربی‌های مرطوب کننده ضد التهابی است که منافذ را مسدود نمی‌کنند. عسل آنتی باکتریال است، در حالی که آب لیمو رنگدانه هایپرپیگمانتاسیون را روشن می‌کند.

ماسک عسل و جوش شیرین

جوش شیرین ضد التهاب را با آب لیمو لایه بردار و عسل تسکین دهنده ترکیب کنید تا یک ماسک صورت آسان و موثر برای مبارزه با جوش صورت داشته باشید.

ماسک سرکه سیب و خاک رس

خاک رس ناخالصی‌ها را از منافذ بیرون می‌کشد، در حالی که اسیدهای طبیعی موجود در سرکه سیب با از بین بردن آرام سلول های مرده پوست، جوش یا آکنه را برطرف می‌کند.

ماسک صورت زغال و آلوئه‌ورا

زغال چوب روغن اضافی را جذب می‌کند، در حالی که آلوئه‌ورا تسکین دهنده و ضد التهاب است و آن را به یک ماده ایده آل برای افزودن به هر ماسک صورت برای رفع جوش تبدیل می‌کند.

ماسک سیر و شیر

سیر از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کند، باکتری های مولد آکنه را از بین می‌برد و التهاب را کاهش می‌دهد. سیر اگر مستقیماً روی پوست استفاده شود می تواند باعث ایجاد سوزش در پوست شود، بنابراین ابتدا آن را در آب، روغن جوجوبا یا آلوئه ورا رقیق کنید. جوجوبا بدون انسداد منافذ آبرسانی می کند، در حالی که اسید لاکتیک موجود در شیر به آرامی لایه برداری  را انجام می‌دهد.

ماسک ضدجوش پروبیوتیک

این ماسک با خیار به عنوان یک ضد التهاب طبیعی و پروبیوتیک‌های اضافی برای تغذیه میکروبیوم، پوست را آرام می‌کند. دانه‌های خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین E هستند که به کاهش لک و جای جوش کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha