یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین ‌وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش باران در بیشتر مناطق کشور/ کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما

به گزا رش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز به جز استان‌های ایلام و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال است و برای بیشتر نقاط کشور در برخی از ساعات رگبار باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در مناطق جنوب غرب و غرب کشور بارش‌ها تضعیف می‌شود، ادامه داد: در سایر مناطق کشور شرایط جوی پایدار است و طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه شاهد بارش در نوار شمالی کشور هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده در بخش‌هایی از استان‌های واقع در غرب، جنوب و شمال غرب با پدیده گرد و خاک مواجه هستیم که از کشور عراق به ایران منتقل می‌شود، افزود: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش دمای پنج تا هشت درجه‌ای رخ می‌دهد.

وی با شاره به اینکه آب‌های دریای خزر تا روز یکشنبه مواج و متلاطم هستند، اظهار کرد:‌ آب‌های خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز تا روز سه‌شنبه مواج و متلاطم است؛ هرچند در سواحل گیلان،‌ مازندران و گلستان تا روز یکشنبه هشدار دریایی سطح زرد نیز منتشر شده است که افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا دو و نیم متر را عنوان می‌کند.

رفیعی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و در بعضی از ساعات برای آن رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دما در پایتخت امروز به ۲۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha