متخصصان دریافتند: کاهش مدت زمان بی تحرک بودن، تاثیر مثبتی بر مهارِ فاکتورهای خطرزا در بروز بیماریهای ناشی از سبک زندگی دارد.

تاثیر فعال بودن بر پیشگیری از بیماریهای ناشی از سبک زندگی

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بررسیها نشان می دهد: یک ساعت کمتر نشستن در طول روز و افزایش فعالیت بدنی سبک می تواند به پیشگیری از بیماری های ناشی از "سبک زندگی غلط" کمک کند.

به گزارش هندوستان تایمز، دیابت نوع دو و بیماری های قلبی-عروقی، شایع ترین بیماری های مزمن در سطح جهان هستند. خطر ابتلا به این بیماری ها به ویژه به دلیل اضافه وزن ناشی از عدم تحرک بدنی و رژیم غذایی ناسالم و اختلالات متابولیکی که اغلب با آن همراه است، افزایش می یابد.

این موضوع مورد تایید است که انجام مرتب حرکات ورزشی در کنترل وزن و پیشگیری از بیماری ها مفید است. با این وجود، بسیاری از بزرگسالان به توصیه "ضرورت انجام حرکات ورزشی متوسط تا شدید برای ۲.۵ ساعت در هفته" توجه نمی کنند و بیشتر روز معمولا بدون تحرک هستند.

گروهی از متخصصان در فنلاند این موضوع را بررسی کردند که آیا می توان با کاهش مدت زمان بی تحرکی در طول روز در یک دوره سه ماهه، وضعیت سلامت را بهبود داد. شرکت‌کنندگان در این بررسی، بزرگسالان کم ‌تحرک و غیر فعال بودند که با خطر فزاینده ابتلا به دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی-عروقی مواجه بودند.

متخصصان دو گروه را با هم مقایسه کردند: یک گروه با افزایش فعالیت بدنی و ایستادن، یک ساعت زمان نشستن خود را کاهش دادند و از گروه کنترل درخواست شد تا عادات معمول و سبک زندگی کم تحرک خود را حفظ کنند.

در یک دوره سه ماهه، متخصصان فنلاندی وضعیت بهتری را در تنظیم قند خون، حساسیت به انسولین و سلامت کبد افراد گروه نخست مشاهده کردند.

متخصصان اظهار داشتند: این یک نتیجه دلگرم کننده است که با کاهش مدت زمان نشستن و افزایش میزان فعالیت بدنی حتی با شدت پایین نیز می توان وضعیت سلامت را بهبود داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha