شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 339368

انجام عمل ابدومینوپلاستی در کرج یکی از راهکارهای از بین بردن چربی شکم است. اغلب افراد برای آب کردن چربی شکم خود با چالش بزرگی روبه‌رو هستند و در اکثر مواقع در حالی که تلاش زیادی که می‌کنند، موفق به کاهش وزن نمی‌شوند.

آب کردن چربی شکم با چند ترفند

انجام عمل ابدومینوپلاستی در کرج یکی از راهکارهای از بین بردن چربی شکم است. اغلب افراد برای آب کردن چربی شکم خود با چالش بزرگی روبه‌رو هستند و در اکثر مواقع در حالی که تلاش زیادی که می‌کنند، موفق به کاهش وزن نمی‌شوند.

برای آب کردن چربی شکم نیاز به توجه به چند نکته اصولی است تا بتوانید شاهد نتیجه دلخواه خود باشید. راهکارهای زیادی وجود دارد که در ادامه موارد مهم و موثر را برای شما ذکر خواهیم کرد.

آب کردن چربی شکم با چند ترفند

1. تمریناتی برای کل بدن انجام دهید

بهتر است به جای تمرکز کردن تنها بر ناحیه شکم، تمرینات کلی را در نظر داشته باشید. تمرینات کلی به شما در سوزاندن چربی کل بدن و همچنین سوزاندن کالری بیشتر کمک خواهد کرد.

زمانی که تمرکز شما بر کل بدن باشد، نیازی نیست که برای سوزاندن چربی شکم ساعت‌ها وقت بگذارید.

2. عضلات میانی بدن را تقویت کنید

بهترین تمرینی که می‌توانید برای آب کردن چربی شکم انجام دهید، تقویت کردن عضلات میانی است، که یکی از تمرین‌ها، انجام تمرین پلانک است.

تمرین پلانک به شما در بهبود بخشیدن تعادل کمک خواهد کرد. پس از انجام این تمرین، فعالیت‌هایی را انجام دهید که منجر به افزایش ضربان قلب شما می‌شود.

3. از مصرف الکل خودداری کنید

الکل نه تنها کالری را در بدن افزایش می‌دهد، بلکه استروژن را نیز در جریان خون آزاد می‌کند و منجر به افزایش وزن شما می‌شود. اگر قصد آب کردن چربی شکم خود را دارید، باید از مصرف الکل خودداری کنید.

4. به عادت غذایی خود توجه داشته باشید

عادت غذایی نامناسب از موثرترین مواردی است که می‌تواند منجر به تجمع چربی در شکم شود. برای اصلاح عادت‌های اشتباه خود باید به این موارد توجه داشته باشید:

  • تمامی غذاهای فراوری شده، فست فود، چیپس، نوشابه و... را از رژیم غذایی خود حذف کنید. قند و سدیم این مواد غذایی می‌تواند در ایجاد چربی شکم موثر باشند و خودداری از این موارد به آب کردن چربی شکم کمک خواهد کرد.
  • مواد غذایی مغذی را در برنامه غذایی خود بگنجانید. به طور مثال مواردی مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و چربی‌های مفید را برای قلب، در برنامه روزانه خود بگنجانید.

مقدار زیادی آب بنوشید. نوشیدن آب کافی به جلوگیری از نفخ کمک می‌کند و در نهایت باعث افزایش متابولیسم شما خواهد شد. برخی دیگر از نوشیدنی‌ها نیز می‌تواند به کاهش نفخ شکم کمک کند.

آب کردن چربی شکم با چند ترفند

5. فیبر بیشتری بخورید

مصرف فیبر به افراد کمک می‌کند که طی مدت زمان طولانی احساس سیری داشته باشند. به طبع اگر احساس سیری داشته باشید، میزان مصرف میان وعده‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

از دیگر فوایدی که می‌توان برای مصرف فیبر در نظر گرفت، کمک به حفظ عملکرد دستگاه گوارش است. در صورتی که سیستم گوارشی سالمی داشته باشید، به کاهش نفخ کمک می‌کند و همچنین شکمی صاف خواهید داشت.

در نهایت باید در هر وعده غذایی فیبر را بگنجانید. اگر بسیار پرخور هستید و BMI بالایی دارید توصیه ما به شما انجام عمل‌هایی مانند جراحی اسلیو معده در کرج است. البته باید با پزشک مشورت کنید.

6. استرس خود را کاهش دهید

استرس می‌تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات باشد که یکی از مهم‌ترین آنها، افزایش وزن و تجمع چربی در شکم است. در نتیجه حتما باید این مورد را برای سوزاندن چربی شکم در نظر داشته باشید.

در واقع چنین عوارضی می‌تواند به این دلیل باشد که افرادی که دچار استرس می‌شوند، میل بیشتری به غذا خوردن دارند. در واقع ترشح کورتیزول میل افراد به غذا خوردن را بیشتری می‌کند.

اگر به طور مداوم دچار استرس می‌شوید، باید راهکاری برای کنترل استرس در نظر داشته باشید که این موارد به شرح زیر است:

  • تمرینات هوازی را به طور منظم انجام دهید.
  • با دوست و خانواده خود در خصوص نگرانی‌هایی که دارید صحبت کنید.
  • کارهای مهم خود را طول روز اولویت بندی کنید.
  • حتما در برنامه‌های خود استراحت داشته باشید.
  • از تعهد به پروژه و کارهای بیش از حد توان خود خودداری کنید.
  • زمانی را برای انجام یک سرگرمی لذت بخش در نظر بگیرید.

رعایت تمامی این نکات به کاهش استرس شما کمک می‌کند و از عوارض ناشی از آن جلوگیری خواهد شد.

آب کردن چربی شکم با چند ترفند

7. در طی روز 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید

علاوه بر تمریناتی که ذکر شد، حتما 30 دقیقه طی روز پیاده روی داشته باشید تا کالری بیشتری بسوزانید و استرس را کاهش دهید.

30 دقیقه پیاده روی هنگام ظهر به کاهش چربی‌های سرسخت مانند چربی‌های شکم کمک می ‌کند. همچنین فرد می‌تواند تا بعد از ظهر به راحتی فعالیت داشته باشد.

علاوه بر این، 30 دقیقه پیاده روی بعد از شام به هضم غذا و به جلوگیری از نشستن بیش از حد و تماشای تلویزیون نیز کمک می‌کند.

تمامی این راهکارهای ذکر شده در آب کردن چربی شکم بسیار موثر هستند، گاهی اوقات ممکن است فردی نتجیه موفقیت آمیزی را از چنین راهکارهایی شاهد نباشد، در این مواقع پیشنهاد می‌شود که به فوق تخصص جراحی چاقی در کرج مراجعه کنید.

پس از بررسی از سوی پزشک و صلاحدید او می‌توانید روشی ایمن و موثر به نام ابدومینوپلاستی را برای داشتن شکم صاف انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha