دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 339759

محققان می‌گویند، در حالی که فواید سلامتی اسیدهای چرب امگا ۳ برای قلب و مفاصل به خوبی شناخته شده است، کمتر به فواید مصرف آنها برای پوست و مو اشاره می‌شود.

خوردن این ویتامین رشد مو را تقویت می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ در حالی که فواید سلامتی اسیدهای چرب امگا ۳ برای قلب و مفاصل به خوبی شناخته شده است، کمتر به فواید مصرف آنها برای پوست و مو اشاره می‌شود.

کارشناسان تاکید می‌کنند، پوست و موی ما دو چیزی هستند که صرف نظر از فصل  تابستان یا زمستان  نیاز به مراقبت دارند، زیرا هر فصل مزایا و معایب خود را دارد که مستقیماً بر سلامت پوست و موی ما تأثیر می‌گذارد.

 آرتی راگورام، محقق این مطالعه می‌گوید: اسیدهای چرب امگا 3 به وفور در غذاهایی مانند ماهی و دانه کتان، گردو، دانه چیا، دانه شاهدانه و مکمل‌های غذایی مانند روغن ماهی وجود دارد. سه اسید چرب امگا 3 اصلی ALA، EPA و DHA وجود دارد که در غذاهای مختلف گیاهی و ماهی و غذاهای دریایی یافت می‌شود.

وی افزود: این مواد مغذی در مکمل‌ها و دسته‌های غذایی با انواع مختلف یافت می‌شوند. اسیدهای چرب امگا 3 دارای کیفیتی هستند که از پوست در برابر اشعه های مضر UV تابش شده توسط خورشید جلوگیری می‌کنند. به مبارزه با ریزش مو و به رشد مو  نیز کمک می‌کنند. بهترین بخش مصرف آنها این است که آنها علاوه بر مراقبت از مو و پوست، از سلامت کلی ما نیز مراقبت می‌کنند.

آرتی راگورام با تاکید بر اینکه اسیدهای چرب امگا ۳ اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (PUFAs) هستند گفت: اینها به عنوان چربی‌های سالم در نظر گرفته می‌شوند و از آنجایی که بدن ما نمی‌تواند آنها را تولید کند، اینها فقط باید با رژیم غذایی تکمیل شوند، بنابراین به عنوان اسیدهای چرب ضروری شناخته می‌شوند.

برخی از فواید سلامتی اسیدهای چرب امگا ۳ برای پوست:

۱. به هیدراتاسیون پوست کمک می‌کند و تولید چربی را تنظیم می‌کند.

۲. آسیب‌های ناشی از نور خورشید را کاهش می‌دهد؛ اسیدهای چرب امگا ۳ دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

۳. علائم پیری را به تعویق می‌اندازد.

۴. خاصیت ضد التهابی دارد.

۵. ممکن است رشد مو را تقویت کند؛ اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است به موهای قوی‌تر و ضخیم‌تر منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha