مدیرکل انتقال خون استان تهران با تاکید براینکه مردم مانند همیشه بخصوص در فصل گرما، اهدای خون را فراموش نکنند، گفت: باتوجه به اینکه درحال حاضر کرونا کنترل شده است، اعمال جراحی افزایش یافته و به همین دلیل میزان مصرف خون نیز ۳۰ درصد بالاتر رفته است.

مصرف خون ۳۰ درصد افزایش یافته است/اهدای خون در تابستان را فراموش نکنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمدرضا مهدی زاده افزود: در حال حاضر سطح ذخیره خون در استان تهران خوب است و مشکل خاصی در این خصوص نداریم، کرونا کنترل شده است و آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونا کاهش یافته است و مردم با اطمینان بیشتر خون اهدا می کنند، اما شرایط تهران به دلیل جمعیت بالا، استقرار بیشترین مراکز درمانی و بیمارستانی و اعزام برخی ازبیماران برای ادامه درمان و اعمال جراحی به تهران، موجب شده است که تهران از نظر نیاز به خون و فرآورده های آن دارای شرایط خاص باشد و می طلبد که مردم به طور مستمر و همیشگی خون اهدا کنند، تا بتوانیم پاسخگوی بیمارستان ها و مراکز درمانی باشیم.

وی ادامه داد: درحالی که مصرف و تقاضای خون از سوی بیمارستان ها ۳۰ درصد افزایش یافته است، اما ۱۰۰ درصد این نیاز را از دوماه گذشته پاسخگو بودیم و این وضعیت با توجه به شرایط در چند سال گذشته خیلی خوب بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت:در حال حاضر روزانه در تهران حدود ۱۳۰۰ واحد خون اهدا می شود و این در صورتی است که می بایست در تهران حدود ۱۵۰۰ واحد خون اهدا شود و این نشان می دهد که هنوز نیازمند اهدای خون توسط اهدا کنندگان هستیم تا نیاز به خون کمتر از شبکه ملی خون رسانی تامین شود و از طریق اهدای خون مستمر باشد.

افزایش ساعت کار مراکز اهدای خون در پایتخت

وی گفت :همزمان با افتتاح و بازگشایی ۲ مرکز اهدای خون چیذر و ابوذر، ساعت فعالیت برخی از مراکز اهدای خون برای خدمت بیشتر به مردم نوع‌دوست پایتخت افزایش یافت.

مهدی زاده با اشاره به افزایش ساعت فعالیت مراکز اهدای خون گفت: از ابتدای خرداد و براساس زمان‌بندی‌های جدید، مرکز اهدای خون وصال شیرازی همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب،  برای انجام این کار نجات بخش آماده خدمت رسانی به مردم نوع‌دوست تهران خواهد بود.

 مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: مراکز جامع اهدای خون در شهرری، تهرانپارس و ستاری از روز شنبه تا پنجشنبه هر هفته و از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ و همچنین جمعه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: مراکز اهدای خون در رباط کریم و شهر قدس در همه ایام هفته به جز جمعه‌ها و از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر و همچنین مرکز اهدای خون نارمک از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ چشم انتظار حضور مردم مهربان پایتخت برای نجات جان بیماران هستند.

مهدی زاده ضمن تاکید بر اینکه پنج مرکز اهدای خون استان تهران بدون تغییر و طبق زمان بندی قبل به فعالیت خواهند پرداخت، اضافه کرد: مراکز اهدای خون مترو امام خمینی(ره)، صدر، شهریار و ورامین از شنبه تا پنجشنبه و از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر و مرکز اهدای خون پیروزی نیز از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ در تمام روزهای هفته به جز جمعه ها پذیرای علاقه مندان به فرهنگ انسان دوستانه اهدای خون خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha