سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بعد از اطلاع حادثه اولین آمبولانس این دانشگاه طی مدت ۴۰ دقیقه به محل حادثه خروج قطار از ریل اعزام شد و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج دستگاه بالگرد نیز به منطقه اعزام شدند.

اولین آمبولانس ۴۰ دقیقه بعد از اعلام حادثه به قطار مشهد - یزد رسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا سید محمد موسوی میرزایی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی در طبس برگزار شد، افزود: در مجموع ۸۶ مصدوم در بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهرستان طبس پذیرش داشتیم که تاکنون ۶۵ نفر مداوا و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و تا پایان شب کارهای تشخیصی و درمانی سایر مصدومان نیز انجام و ترخیص خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۹ آمبولانس از استان‌های یزد و خراسان جنوبی برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند گفت: اقدامات امدادرسانی از ساعات اولیه توسط اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و یزد با همکاری هلال احمر و سازمان اورژانس کشور صورت گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: علاوه بر اینکه دو جراح مستقر در شهرستان طبس داشتیم، تیم جراح مرکز استان در لحظات اولیه به شهرستان اعزام شدند، همچنین چهار تیم پرستاری و اتاق عمل از بیرجند و بشرویه به طبس اعزام شد.

وی گفت: همه برنامه‌ریزی‌ها از جمله لغو مرخصی کارکنان را انجام دادیم که امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به‌خوبی انجام شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم گفت: ماموران پلیس بلافاصله و بعد از ۳۵ دقیقه در منطقه حضور پیدا کردند و همکاری لازم را با نیروهای امدادی انجام دادند.

سردار ناصر فرشید افزود: برای مدیریت این حادثه از یگان تکاوری طبس نیز کمک گرفته شد و پلیس راه نیز در محور حضور پیدا کردند.

وی عنوان کرد: از ابتدای صبح سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور موضوع رو پیگیری و دستوراتی را صادر کرد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس هم گفت: اصلا خوشایند نیست بارها خدمت برخی بزرگواران رسیدیم، اگر این حادثه ساعت یک نصف شب افتاده بود به دلیل نبود روشنایی باند فرودگاه، نمی‌توانستیم از فرودگاه استفاده کنیم و برای حداقل‌ها این شهر مانده است.

حجت الاسلام مجید نصرایی افزود: روزانه ۱۲ هزار نفر در معادن شهرستان کار می‌کنند هر آن ممکن است اتفاق ناگواری بیفتد، از استان یزد تا طبس مجموعه‌های هلال احمر و اورژانس زیرساخت اولیه را ندارند و حتما باید آتشی به پا شود که مسوولان متوجه شوند.

وی تصریح کرد: انتظار این است که نگاه ویژه به این موضوع شود و زیرساخت‌های لازم در این منطقه با این وسعت زیاد فراهم شود که در صورت حادثه با مشکل مواجه نباشیم.

ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خردادماه)، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۶ مصدوم این حادثه به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند و حال عمومی اکثر آنان خوب است.

وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز (چهارشنبه) برای بررسی حادثه خروج قطار مسافری از ریل در محل حادثه حضور یافته و سپس برای بررسی روند درمان مصدومان در بیمارستان طبس حاضر شدند.

استاندار خراسان جنوبی و مسوولان استانی نیز از صبح امروز به منظور بررسی حادثه و رسیدگی به مصدومان در شهرستان طبس حاضر شدند.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha