چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 341412

این مرکبات، از جمله منابع عالی پتاسیم، کلسیم، آهن… می باشد، اما این تمام خواص لیمو نیست. لیمو سرشار از ویتامین B وC زیادی می باشد. به این دلایل لیمو بسیار معروف و پرکاربرد است.

مصرف لیموترش با نمک برای این افراد ممنوع

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ لیموترش یکی از پر کاربردترین مواد غذایی در سطح جهان به شمار می رود. از لیموترش و طعم خاص آن می توان به عنوان طعم دهنده در انواع غذاها و شیرینی ها استفاده کرد. لیمو ترش برای سلامتی بسیار مفید است چون فواید زیادی برای بدن دارد. علاوه بر طعم بسیار خاص لیموترش، می توانیم از لیمو به عنوان تقویت کننده طعم های دیگر نیز استفاده کنیم.

عوارض لیموترش با نمک

این مرکبات، از جمله منابع عالی پتاسیم، کلسیم، آهن… می باشد، اما این تمام خواص لیمو نیست. لیمو سرشار از ویتامین B وC  زیادی می باشد. به این دلایل لیمو بسیار معروف و پرکاربرد است.

 از جمله کاربردهای مهم دیگر آن، مخلوط لیمو با عسل است. اغلب از این مخلوط به عنوان یک درمان خانگی برای گلودرد استفاده می شود. همچنین می توان آن را به صورت دم کرده یا حتی برای نوشیدن یک آب میوه عالی و خنک استفاده کرد.

اما همانطور که اشاره کردیم، مصرف لیموترش برای همه افراد مفید نیست و توصیه می کنیم در شرایط خاص آن را با نمک مصرف نکنید.

چه زمانی لیموترش را با نمک نخوریم؟ عوارض لیموترش با نمک

مخلوط لیمو و نمک، به عنوان یک قاعده کلی برای بدن بسیار مفید است، اما همه نباید آن را مصرف کنند. چون اگر بدن ترکیب این عناصر را به طور کامل نپذیرد، می تواند خیلی مضر واقع شود.

اولین چیزی که باید به آن توجه کنیم، باید از سلامتی عمومی بدن خود آگاه باشیم. واضح تر بگویم: باید مطمئن شویم که معده ما به خوبی کار می کند. اگر این عضو داخلی بدن کاملا سالم نباشد، سبب حساس شدن اعضای خاصی از سیستم هاضمه بدن می شود.

بنابراین در این حالت، مصرف لیمو می تواند مضر باشد. چون مستقیما بر مقدار ترشح اسید معده تاثیر می گذارد، چه بیشتر یا کمتر. همه این ها می تواند سبب رفلاکس یا گاستریت ـ التهاب معده ـ شود که هر دو بسیار آزاردهنده هستند. اگر این واقعیت را هم اضافه کنیم که نمک سبب فشار بالای خون و به حفظ مایعات کمک می کند. دامنه بیماری های احتمالی بیشتر نیز می شود.

بنابراین، هرکسی که مشکلات کلیوی یا معده دارد، باید از مصرف مخلوط لیمو و نمک خودداری کند. حتی اگر برای بیشتر افراد بسیار موثر و سالم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha