معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین‌اجتماعی از افزایش ۷۰درصدی مبلغ وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران نسبت‌به سال گذشته، خبر داد.

تداوم اجرای سیاست‌های حمایتی از بازنشستگان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو،احمد اسفندیاری با اشاره به اینکه تسهیلات ضروری ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال جاری در 6مرحله پرداخت تسهیلات خواهد شد، افزود: سازمان تامین‌اجتماعی در سال۱۴۰۱ با افزایش ۷۰درصدی مبلغ وام نسبت‌به سال گذشته، رقم ریالی این تسهیلات را از هفت‌میلیون به ۱۲میلیون تومان رسانده و تاکنون در مرحله نخست این طرح در سال جاری ۵۰هزار و ۷۳۰فقره تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجدشرایط، پرداخت شده است.


اسفندیاری ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تا پایان سال و در مراحل بعدی پرداخت تسهیلات، تعداد ۳۶۵هزار نفر دیگر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران این تسهیلات را دریافت می‌کنند.وی با بیان اینکه در سنوات گذشته ۳۰درصد هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان ازسوی سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت می‌شد، تاکید کرد: درحال‌حاضر ۵۰درصد از حق‌بیمه تکمیلی بازنشستگان ازسوی این سازمان تقبل شده و پرداخت می‌شود و خدمات تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز نسبت‌به سال گذشته از رشد قابل‌توجهی برخوردار شده است.


اسفندیاری با اشاره به آغاز مجدد طرح کرامت رضوی در سال جاری گفت: از اوایل تیرماه اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی به زیارت امام‌رضا (ع) در قالب طرح «کرامت رضوی» آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و در راستای مسائل رفاهی و تقویت سلامت و نشاط روحی بیش از ۱۰۰هزار نفر از این افراد به همراه همسران‌شان به این سفر اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین‌اجتماعی به ارائه ۱۸نوع خدمات بیمه‌ای و درمانی به جامعه هدف تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات درمان بستری رایگان به بیمه‌شدگان بالای ۶۵سال در تمامی مراکز درمانی دولتی طرف قرارداد از دیگر اقدامات این سازمان است. وی با بیان اینکه بخش درمان سازمان تامین‌اجتماعی با ۳۹۳مرکز درمانی و بیش از ۱۰هزار تخت فعال درحال ارائه خدمات به مخاطبان و بازنشستگان است، اذعان کرد: بیش از ۳۰درصد مراجعان مراکز درمانی سرپایی این سازمان بالای ۶۵سال دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha