سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رییس‌جمهور بر اصلاح میزان افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، تاکید دارد، افزود: بر این اساس هیات وزیران، تصمیم‌گیری در این خصوص را به وزرای عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تفویض کرد.

مستمری بازنشستگان معترض تامین اجتماعی اصلاح می‌شود

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روزنامه جهان صنعت،محمدهادی زاهدی‌وفا با اشاره به جلسات متعدد با نمایندگان بازنشستگان و مسوولان مربوط، به منظور اجرای دستور رییس‌جمهور تصریح کرد: برابر تفویض انجام‌شده و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح‌ شود.

صحبت‌های زاهدی‌وفا در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته دو تن از نمایندگان مجلس در صحن علنی، ضمن تذکر شفاهی به دولت در زمینه‌ عدم تعیین تکلیف بازنشستگان و معلمان در زمینه همسان‌سازی و افزایش حقوق، از تعلل قوه مجریه انتقاد کردند.

امان‌قلیچ شادمهر (نماینده مردم گنبد کاووس) در تذکر شفاهی گفت: دولتمردان و مسوولان سازمان برنامه و بودجه چرا بعد از گذشت ۵ ماه از سال نسبت به صدور همسان‌سازی بازنشستگان کشوری که مجلس محترم ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سال ۱۴۰۱ تصویب کرده بود اقدامی نمی‌کنند؟ آیا این عدالت است؟


نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس افزود: چرا در این شرایط وحشتناک و بی‌سابقه تورم دولت اینچنین با بازنشستگان کشوری به خصوص فرهنگیان برخورد می‌کند، هر زمان صحبت از افزایش حقوق معلمان و بازنشستگان و زمان پرداخت معوقات این قشر عزیز می‌شود صحبت از تورم می‌شود.


مجتبی ذوالنوری (نماینده مردم قم) نیز در تذکر شفاهی به دولت در صحن علنی پیرامون مساله همسان‌سازی و رتبه‌بندی حقوقی معلمان و افزایش حقوق بازنشستگان گفت: اگر پای حرف تک‌تک نمایندگان مجلس بنشینید، شاهد خواهید بود که به دلیل مشکلات اقتصادی دچار عذاب وجدان درباره جایگاهشان در مجلس هستند. امروز طرح رتبه‌بندی معلمان نیمه‌کاره است و پنج ماه از سال گذشته و هنوز تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان مشخص نشده و در این میان نقش مجلس در حل مشکلات جامعه دیده نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha