سلامت نیوز : اینبار یک کنشگر محیط زیستی ایرانی افتخار آفرید و نام «ایمان ابراهیمی» حفاظت گر جوان اصفهانی در حوزه حفاظت پرندگان در فهرست برندگان سال ۲۰۲۲ جایزه «۳۰ آموزشگر زیر ۳۰ سال» ثبت شد و درخشید.

یک ایرانی برنده جایزه جهانی"۳۰ آموزشگر زیر ۳۰ سال" محیط زیست شد

به گزارش سلامت نیوز انجمن آموزش محیط زیست امریکا (naaee) نام برندگان سال ۲۰۲۲ جایزه «۳۰ آموزشگر زیر ۳۰ سال» را اعلام کرد که نام «ایمان ابراهیمی» حفاظت گر جوان اصفهانی در حوزه حفاظت پرندگان نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.

جایزه «۳۰ آموزشگر زیر ۳۰ سال» (EE 30 Under 30) توسط "انجمن آموزش محیط زیست امریکا" (naaee) با همراهی "سازمان جنگلبانی آمریکا" (Forest Service) و "سازمان مشارکت جهانی آموزش محیط زیست" (GEEP) به ۳۰ نفر از افراد زیر ۳۰ سال در جهان اهدا می‌شود که بیشترین نقش را در آموزش محیط زیست داشته‌اند.

برندگان سال ۲۰۲۲ این جایزه، ۳۰ نفر از هنرمندان، پژوهشگران، کارآفرینان، روزنامه‌نگاران و مربیان ۱۵ تا ۳۰ ساله از ۱۹ کشور جهان هستند که طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مختلف را در سال گذشته انجام داده‌اند و دستکم ۳۶۰ هزار نفر در سراسر جهان طی یکسال با فعالیت‌های این افراد همراه شده‌اند.

ایمان ابراهیمی، پژوهشگر ۲۸ ساله ایرانی از شهر اصفهان که فعالیت‌های خود را بر حفاظت از پرندگان، توسعه و آموزش پرنده‌نگری متمرکز کرده است یکی از برندگان این جایزه در سال ۲۰۲۲ است. ابراهیمی موسس «انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم» که تا کنون ۹ پروژه در خصوص حفاظت پرندگان، مدیریت تعارضات انسان و پرندگان و آموزش محیط زیست اجرا کرده و آموزش‌هایی درخصوص پرنده‌نگری برای بیش از سه هزار نفر در ۱۱ استان ایران را در کارنامه خود دارد.

ابراهیمی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته روانشناسی به انجام رسانده و پژوهش‌هایی نیز در ارتباط با نقش پرنده نگری در بهبود سلامت روان و حفاظت محیط زیست انجام داده است. او همچنین استفاده‌ای موثر از دانش روانشناسی برای بهبود روش‌های آموزش و توسعه آگاهی از حیات‌وحش و پرنده‌نگری انجام داده است و در مجموع هدایت و رهبری فعالیت‌هایی که منجر به تشکیل شبکه‌ای پایدار و پویا از افراد علاقه‌مند به پرندگان و حیات‌وحش شده و به حفاظت محیط زیست و حیات وحش منجر شده است، مهم ترین دلیل برای برگزیده شدن او در این جایزه بوده است.

از سال ۲۰۱۶ که اهدای جایزه «۳۰ آموزشگر زیر ۳۰ سال» آغاز شده، این سومین بار است که یک ایرانی برنده این جایزه می‌شود. در سال ۲۰۱۶ «مریم قدیری جانپشتی» دانشجوی دکتری آموزش محیط زیست دانشگاه پردو امریکا و در سال ۲۰۱۷ «الهام نصر آزادانی» مدیر مدرسه طبیعت چارباغ موفق به دریافت این جایزه شده‌اند.

جوانان منتخب در این برنامه به شبکه جهانی متخصصان انجمن آموزش محیط زیست امریکا (NAAEE) وارد می‌شوند و از آن پس با اشتراک‌گذاری تجربیات خود به ارتقای سطح آموزش‌ها در حوزه محیط‌ زیست در سراسر جهان کمک می‌کنند.

این انجمن ۵۰ ساله، در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار عضو از ۳۰ کشور جهان دارد و هر ساله میزبان بزرگترین کنفرانس سالانه آمریکا است که به منظور آموزش حفاظت از محیط‌ زیست و با مشارکت ۲۵ کشور و بیش از یک هزار متخصص برگزار می‌شود.

مجموعه دستورالعمل‌های تهیه شده توسط این انجمن به طور گسترده در سیستم آموزشی دانش‌آموزان، معلمان، مربیان، محیط‌بانان، طبیعت‌گردها و کودکان استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha