در حالیکه کشور به تازگی پیک هفتم کووید-19 را پشت سر گذاشته و پس از دو سال سختی که به مراقبین بهداشت کشور گذشته دولت در نهایت بی برنامگی در حال رقم زدن فاجعه ای دیگر است.

وزیر بهداشت در مرز مهران : مردم سعی کنند گرمازده نشوند

به گزارش سلامت نیوز، اخبار نگران کننده از مرزهای کشور و زائرینی که برای مراسم روز اربعین راهی کشور عراق شده بودند به گوش میرسد تا جایی که وزیر بهداشت را راهی مرز مهران شده تا از نزدیک شرایط را بررسی کند.

وزیر بهداشت امروز از محل استقرار نیروهای فوریت پزشکی در پایانه مرزی مهران بازدید کرد.

دکتر عین الهی در بازدید از امکانات بهداشتی و درمانی در پایانه مرزی مهران خاطر نشان کرده است که دارو، سرم و نیروهای بهداشتی و درمانی در مهران به اندازه کافی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه که پایگاه خبری وزارت بهداشت منتشر کرده است میگوید مردم سعی کنند گرمازده نشوند اما اصلا اشاره ای به اینکه چرا با چنین بحرانی مواجه شدیم نمیکند.

وزیر بهداشت حتی نمیگوید که ظرفیت سیستم بهداشتی کشور در حال لبریز شدن است و باز هم با راحت کردن خیال مردم از وجود درمان و دارو خبر میدهد ولی نمیگوید که میزان گرمازدگی در این چند روز به اوج خود رسیده و معلوم نیست واقعا سرنوشت زائرینی که با اعتماد به حرف مسئولین راهی این سفر زیارتی شده اند چیست.

پیشتر سخنگوی سازمان اورژانس کشور از گرمازدگی کودک ٢ ماهه تا پیرمرد ٧٠ ساله در مرز مهران خبر داده بود. وی از مردم خواست که اگر می‌توانند به سمت مرزها نیایند، چون سیستم مرزی بسته است و کاری نمی‌توان انجام داد و بیشتر برای موج بازگشت زائرین آماده می‌شویم و تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد در مسیر بازگشت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha